ژاوی از لواندوفسکی حمایت کرد و گفت او با وجود عدم گلزنی، در زمین تفاوت را رقم زده است. 

ژاوی در کنفرانس خبری پیش از دیدار دوستانه بارسلونا مقابل نیویورک ردبولز در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد که خلاصه آن ها را مرور می کنیم. سرمربی بارسلونا در مورد خرید جدید این تیم در خط دفاعی گفت:

از خرید ژول کونده خیلی خوشحالم. او به ما قدرت بیشتری در خط دفاعی می بخشد. او همچنین مانند آرائوخو می تواند در کناره ها بازی کند. این یعنی ایجاد رقابت و اهمیت زیادی برای ما دارد. با توجه به عملکرد، مشخص می شود چه کسانی بازی خواهند کرد. 

بازگشت لیونل مسی به بارسلونا؟

قبلا در این مورد صحبت کرده ام. تمرکز روی خرید لئو در حال حاضر خیال پردازی است. من امیدوارم دوران حضور لئو در بارسلونا تمام نشده باشد. من فکر می کنم او شایسته یک شانس دوم است؛ یک شانس آخر اما چنین چیزی در پایان فصل آینده ممکن است زیرا او یک سال دیگر قرارداد دارد. اگر سوال شما این است که آیا من دوست دارم لئو به بارسلونا بازگردد؟ پاسخ من این است که قطعا بله. 

خروجی ها؟ 

همه چیز به شرایط بازار بستگی دارد. باید راه حل ها پیدا شوند. تا 31 آگوست برای این کار وقت داریم. 

زوج آرائوخو-کونده ترکیب ثابت شما خواهد بود؟

ما مدافعان مرکزی بیشتری هم داریم. من با ژول صحبت کرده ام و او برای رقابت و ایجاد تفاوت اینجاست و فکر می کنم توانایی آن را دارد. او قدرت رهبری دارد.

تور آمریکا چطور بوده است؟

هر کاری که در تمرینات انجام داده ایم، در زمین دیده ایم. فکر می کنم تور مثبتی بوده است. همه در سطحی بالا تلاش کرده اند. من می گویم از عملکرد تیم در زمین خوشحالم. هنوز خیلی زود است و یک فصل طولانی در راه است.  

جرارد پیکه؟ 

او در شرایطی مساوی با تمام بازیکنان دیگر است. 

خیلی ها می گویند ژاوی از دودمان کرایوف و گواردیولا است؟

چیزی در این مورد ندارم که بگویم. من کریر خودم را شروع کرده ام. هر گونه قیاس با پپ و کرایوف بی معنی است. من می خواهم بارسلونا را به اوج برگردانم. 

قهرمان جام جهانی؟

مدعیان زیادی وجود دارند و پیش بینی آن سخت است. 

در کناره های خط دفاعی خرید خواهید داشت؟

می خواهیم تا جایی که می شود تقویت شویم. هر چه بیشتر، بهتر. 

لواندوفسکی تاکنون گل نزده است. ژاوی در این مورد گفت:

او با وجود آنکه گلزنی نکرده، تفاوت را رقم زده است. او شانس های زیادی خواهد داشت زیرا همیشه در جای خوبی قرار می گیرد. روبرت عالی است.

آیا اینکه قبلا بازیکن بزرگی بوده اید، در مربیگری کمک می کند؟

فکر می کنم این یک مزیت است. به شما کمک می کند تا از همان ابتدا احترام لازم را به دست آورید اما بعد باید صادقانه کار کنید. 

در اروپا خیلی به خریدهای بارسلونا اعتراض شده و کنجکاو هستند؟

ما در درون باشگاه چنین حسی نداریم. ما خریدها را با این احساس که در حال انجام کار خوبی هستیم، امضا می کنیم. تلاش می کنیم از تمام پتانسیل خود استفاده کنیم اما بدون قانون شکنی. 

سیستم 3-4-3 را هم مدنظر دارید؟

بله. این یک چالش در فصل جدید خواهد بود. فصل قبل هم از این سیستم استفاده کردیم. 

همچنین یک خبرنگار کلمبیایی از ژاوی در مورد بازیکنان فوتبال این کشور سوال کرد و سرمربی بارسلونا پاسخ داد:

وقتی در السد بودم، تلاش کردم خوان کوادرادو را جذب کنیم اما موفق نشدیم. در حال حاضر بازیکن کلمبیایی مدنظر نداریم.