رئیس باشگاه بارسلونا از بازگشت اسطوره این تیم به نیوکمپ استقبال می کند. 

خوان لاپورتا دوست دارد شاهد بازگشت لیونل مسی به نیوکمپ باشد. 

طرفداری | خوان لاپورتا از بدو بازگشتش به بارسلونا روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته است. لاپورتا کارش را با سر و سامان دادن به وضعیت مالی باشگاه شروع کرد، در تمدید قرارداد لیونل مسی ناکام ماند و در تابستان 2022 یکی از هیجان انگیزترین پنجره های نقل و انتقالاتی را برای هواداران بارسلونا رقم زد. رئیس باشگاه بارسلونا مصاحبه جدید و مفصلی با CBS انجام داده که بخش اول آن را در زیر می خوانید:

جدایی مسی؟ من کاری را انجام دادم که باید انجامش می دادم: اولویت دادن کارهای ضروری برای باشگاه به بهترین بازیکن تاریخ مان. لئو را از زمان کودکی اش می شناسم و بی حد و حصر دوستش دارم. باز هم می گویم که حس می کنم به او بدهکارم. اما به شما این اطمینان را می دهم: مسی بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا است و من تمام تلاشم را انجام می دهم تا پایان داستان او در پیراهن بارسلونا و به بهترین شکل ممکن رقم بخورد. می خواهم مسی را برگردانم، کار سختی است اما ایمان دارم که با استراتژی درست می توانیم انجامش دهیم. 

به نظرم مسی مهم ترین بازیکن تاریخ باشگاه ما محسوب می شود، کسی که طی یک دوره طولانی از موفقیت ها، رهبری تیم را بر عهد داشت. او کسی بود که هواداران ما را به وجد آورد. تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا دوران حرفه ای لئو در بارسا به پایان برسد و یک نیوکمپ نام او را صدا بزند. پایانی که او در بارسلونا تجربه کرد به هیچ وجه جالب نبود اما ما هم مجبور بودیم منافع باشگاه را به بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا ترجیح دهیم. قول من به شما این است: تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا پایان دوران حرفه ای لئو در پیراهن تیم خودمان باشد. بارسلونا مسی را دوست دارد، هواداران شیفته او هستند و من هم عاشقانه دوستش دارم. 

شرط کاهش دستمزد برای بازگشت مسی؟ خواهیم دید که اوضاع چگونه پیش می رود. الان زمان خوبی برای صحبت در مورد این موضوع نیست، او بازیکن پاری سن ژرمن است و یک سال دیگر هم قرارداد دارد. صحبت کردن در مورد آن دور از احترام است.  

اخیرا شایعاتی منتشر شده اند که می گویند کریستیانو رونالدو خودش را به بارسلونا پیشنهاد داده بود تا بلوگرانا به جای لواندوفسکی، او را جذب کند. خوان لاپورتا در این خصوص شفاف سازی کرد:

خب ببینید، این گونه شایعات بخشی از پنجره نقل و انتقالات هستند و همیشه در اخبار مطرح می شوند. اما حقیقت ماجرا این است که ما لواندوفسکی را می خواستیم. البته این را هم بگویم که رابطه خیلی خوبی با ژرژ مندس (مدیربرنامه های کریستیانو رونالدو) داریم و به شخصه مدت زیادی است که او را می شناسم. ژرژ یکی از بهترین ایجنت های دنیای فوتبال محسوب می شود و می داند که باید چگونه کارش را انجام دهد؛ احترام زیادی برایش قائل هستم.  

ما تصمیم گرفتیم برای جذب روبرت لواندوفسکی اقدام کنیم چون می دانستیم نقش او برای موفقیت ما حیاتی خواهد بود. به همین دلیل با بایرن مونیخ وارد مذاکره شدیم. واقعیت همین بود که به شما گفتم. دیگر شایعات تنها بخشی از بازار نقل و انتقالات هستند. البته کریستیانو یک حرفه ای تمام عیار است و هنوز هم شرایط بدنی خوبی دارد. یک بازیکن باکیفیت، جاه طلب و کسی که روحیه رقابت بالایی دارد. مطمئنم او گزینه های زیادی برای آینده اش دارد. اقدام برای رونالدو در آینده؟ ما حالا لواندوفسکی را داریم. کریستیانو بازیکن منچستریونایتد است، باشگاهی بسیار بزرگ که برایش احترام زیادی قائل هستم. آینده او در حیطه کار من نیست و به خودش و باشگاه منچستریونایتد مربوط می شود. لوا همواره هدف اصلی ما بود و ترجیح می دهم دیگر صحبتی در مورد این شایعات نداشته باشم.