به گزارش "ورزش سه"، در حالی که فوتبال آسیا خود را آماده اولین میزبانی منطقه غرب در جام جهانی می‌کند، ای اف سی در سایه تلاش دارد تا با بررسی امکانات چهار کاندیدای جام ملتها، میزبان این رقابتهای بزرگ قاره‌ای را مشخص کند؛ جایی که ایران در رقابت با هند، عربستان و قطر شانس چندانی برای پیروزی ندارد.

 

هیئت بازرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی سفر 5 روزه خود به دوحه را خاتمه داد که در جریان بازدید از امکانات پایتخت قطر، آمادگی کامل این شهر را برای میزبانی از جام ملتها مورد بررسی قرار داد. در جریان این سفر، علاوه بر بازرسان ای اف سی، مسئولان فدراسیون فوتبال قطر و همچنین کمیته مربوط به جام ملتها نیز حضور داشتند.

هیئت منتخب ای اف سی، اثربخشی و کارایی قسمت‌های مختلف امکانات فوتبال قطر را بررسی کرد که از جمله آنها باید به استایوم، سازوکار صدور بلیت اینترنتی، مسائل مربوط به فناوری اطلاعات، تبلیغات و بازاریابی، پخش رادیویی و تلویزیونی و همچنین مسائل مربوط به میهمان نوازی و امنیت توریست‌ها و اعضای تیمها اشاره کرد.

 

 

نکته جالب اینکه فدراسیون فوتبال قطر شش استادیومی را برای میزبانی جام ملتها معرفی کرده که در جام جهانی هم میزبان بزرگترین رویداد فوتبالی خواهند بود: استادیوم البیت، الثومه، 974، لوسیل، احمد بن علی و الجنوب. به عبارتی تنها دو ورزشگاه از بین استادیوم‌های میزبان جام جهانی در این لیست حضور ندارند.

همچنین تیم بازرسی ای اف سی قسمت‌های مختلف کمپ اسپایر را مورد بازرسی قرار داد که شامل بیمارستان، امکانات مترو، شهر پزشکی، نمایشگاه و مرکز همایش و همچنین مسائل مربوط به هتلینگ می‌شود.

 

 

 

قرار است میزبان جام ملتهای 2027 در سه ماهه اول سال 2022 انتخاب شود و به عبارتی تا یک ماه بعد از بین چهار نامزد، یکی به عنوان میزبان برگزیده خواهد شد که این گزینش را مجمع عمومی ای اف سی انجام خواهد داد.

 

این در حالی است که قطر علاوه بر میزبانی جام جهانی و تلاش برای میزبانی جام ملتهای 2027، آمادگی خود را برای میزبانی بازیهای آسیایی 2030 نیز اعلام کرده است.