به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در هفته‌های اخیر برای تقویت هر چه بیشتر تیم دست به خریدهایی بزرگ زد و بازیکنانی مثل روبرت لواندوفسکی، رافینیا و ژول کُنده را به‌خدمت گرفت اما باشگاه کاتالان چنین خریدهای مهم و گران‌قیمتی را در بحبوحه یک بحران اقتصادی بزرگ انجام داده است.

بارسلونا این کار را با فعال کردن چند اهرم اقتصادی انجام داد. اهرم اقتصادی به اقدامی مالی گفته می‌شود که باشگاه برای کاهش محدودیت‌های مالی خود به‌کار می‌گیرد. محدودیت‌هایی که به دلیل بدهی سنگین باشگاه به آن تحمیل شده است. در واقع، باشگاه برای تامین درآمدهای بیشتر، در شرایط بغرنج فعلی، بخشی از دارایی‌هایش را به فروش می‌رساند. به این اقدام، استفاده از اهرم اقتصادی گفته می‌شود.

بارسلونا در دو مقطع ابتدا 15 و سپس 10 درصد از حق پخش بازی‌های خود را به فروش رساند و خوان لاپورتا امروز اعلام کرد که 25 درصد از بارسا استودیو نیز به فروش رسیده و باشگاه 100 میلیون یورو درآمدزایی کرده است. با این 100 میلیون یورو، مانع بزرگ در راه ثبت نامِ خریدهای جدید برداشته خواهد شد و نام هر پنج بازیکن جدید(فرانک کِسیه، آندریاس کریستنسن، روبرت لواندوفسکی، رافینیا و ژول کُنده) به‌علاوه عثمان دمبله و سرجی روبرتو که قراردادشان را تمدید کرده‌اند، در فهرست لالیگا ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر است که بارسا استودیو، یکی از زیرمجموعه‌های باشگاه بارسلوناست که تولید محتوا، بازاریابی و مدیریت تمامی پیشنهادهای سمعی و بصری باشگاه را کنترل می‌کند.