به گزارش "ورزش سه"، مذاکرات تمدید قرارداد گاوی با بارسلونا از یک سال پیش شروع شد ولی پیشنهاد اول بارسلونا بسیار پایین تر از انتظارات بود. ایوان دلاپنیا، مدیر برنامه های گاوی، اعتقاد داشت که دستمزد این بازیکن باید نزدیک به دستمزد پدری باشد.

 مذاکرات در ماه های اخیر وارد مراحل جدی خود شد و سرانجام دو طرف ماه گذشته به توافق نهایی رسیدند ولی برای اعلام رسمی تمدید قرارداد، یک مانع بزرگ وجود داشت. گاوی چون هنوز به سن قانونی نرسیده، نمی تواند قراردادی بیش از سه سال را با بارسا امضا کند. این مشکل اما تا چهار روز دیگر حل خواهد شد و او با ورود به 18 سالگی می تواند پای برگه قرارداد پنج ساله را امضا کند. 

توافق دو طرف تا سال 2027 است و بند فسخ یک میلیارد یورویی نیز در آن گنجانده شده است. متئو آلِمانی، مدیر بخش فوتبال بارسلونا در مراسم معارفه فرانک کسیه تایید کرده بود که توافقات لازم با گاوی صورت گرفته و تمدید قرارداد او قطعی است. او تاکید کرد که تا قبل از شروع فصل، تمدید قرارداد گاوی رسما اعلام خواهد شد. گاوی پدیده فصل گذشته بارسلونا و فوتبال اسپانیا بود و با 17 سال سن نه تنها به تیم اول بارسلونا رسید که حالا عضو تیم ملی بزرگسالان فوتبال اسپانیاست.