به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا قصد تقویت خود در جناح چپ را دارد و به همین دلیل از هفته ها قبل با مارکوس آلونسو، مدافع اسپانیایی چلسی، به توافق رسیده است. آلونسو در هفته نخست لیگ برتر برابر اورتون به میدان نرفت و در پایان بازی، توماس توخل تایید کرد که آلونسو از چلسی جدا خواهد شد. در حالی که تصور می شد انتقال آلونسو به بارسا خیلی زود رسمی شود اما پاسخ منفی لالیگا به بارسلونا برای ثبت قرارداد خریدهای جدید باعث شد تا انتقال آلونسو نیز به تعویق بیفتد.

امروز موندودپورتیوو نوشت که با فاصله دو روز تا دیدار بارسلونا و رایو وایه‌کانو از هفته نخست لالیگا، مدیران بارسا خوشبین هستند که نام تمام خریدهای جدید را ثبت کنند. به محض ثبت قراردادها، بارسلونا آلونسو را با قراردادی دو ساله به ارزش هشت میلیون یورو جذب خواهد کرد و هدف این است که نام این بازیکن نیز تا قبل از هفته دوم و بازی برابر رئال سوسیداد ثبت شود.

 ژاوی اصرار دارد که آلونسو را برای بازی 10 روز بعد مقابل سوسیداد در اختیار داشته باشد. او یک ذخیره مطمئن و تضمین شده برای جوردی آلباست و خیال ژاوی را از سمت چپ راحت خواهد کرد. پس از این انتقال، بارسلونا امیدوار است کار پیوستن فرانکی دی یونگ به چلسی نیز نهایی شود تا بتواند برای جذب برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی سیتی، اقدام کند.