رسول خطیبی پس از مدت ها مقابل دوربین طرفداری در خصوص روزهای پرچالشی که در تبریز سپری کرد صحبت کرده است

رسول خطیبی از یکی از پرچالش ترین دوران سرمربیگری اش می گوید.

به گزارش طرفداری، رسول خطیبی اواسط لیگ بیستم آلومینیوم اراک را به قصد تراکتور ترک کرد، موضوعی که چندان برایش موفقیت آمیز نبود و او در انتهای فصل از تراکتور جدا شد.

خطیبی حالا مقابل دوربین طرفداری از روزهایی که در تبریز به عنوان سرمربی گذرانده می گوید و بی پرده از ماجراهای آن روزها می گوید. خطیبی برای اولین بار مقابل دوربین طرفداری اعلام کرد جدایی هیچ بازیکنی طبق نظر او نبوده و همین جدایی بازیکنان را هواداران و همچنین بازیکنان تراکتور از چشم او دیده اند.

این بخش را از دست ندهید...

 

در مورد دلخوری ها صحبت کردید اما کسی هست که بخواهید از او دلجویی کنید؟ مثلا بر سرش فریاد زده باشید و ناراحت شوید؟

من داد فنی زدم، هیچ موقع با کینه برخورد نکردم. چون در جام جهانی حق مرا خوردند، وقتی سرمربی شدم با خدای خودم عهد بستم حق هیچکس را نخورم. تا الان هم فکر می کنم پیش خدا از خود رضایت دارم که حق کسی را نخوردم. ممکن است بعضا بازیکنان بگویند فلان مربی مرا بازی نداد اما من فقط تیم را نگاه کردم و کینه ای برخورد نکردم. موفقیت تیم را مدنظر قرار دادم. این هم طبیعی است که وقتی بازیکن بازی نمی کند از مربی اش دلخور باشد اما من همیشه سعی کردم حق کسی را نخورم. احساس می کنم پارسال در تراکتور اتفاقاتی افتاد که دو سه بازیکن یا هواداران فکر کردند من چند بازیکن را در لیست مازاد قرار دادم یا من کنار گذاشتم. این را هیچ جا نگفته بودم، برای اولین بار اینجا می گویم. فصل قبل در باشگاه تراکتور هیچ بازیکنی را در لیست مازاد قرار ندادم. تا الان هم صحبت نکرده بودم. چند بازیکنی که باشگاه کنار گذاشت یا خودشان رفتند همه فکر کردند رسول خطیبی این بازیکنان را کنار گذاشته است. اگر چنین است باشگاه بیاید بگوید رسول خطیبی این نامه را به ما داده که فلان بازیکن را در لیست مازاد بگذارید یا من فلان بازیکن را نمی خواهم. این در دلم مانده بود چرا که خیلی از بازیکنان، هواداران یا مربیان این قضیه را متوجه نشدند. می گفتند رسول خطیبی این ها را نخواست و از تیم رفتند ولی من این را برای اولین بار می گویم، هیچ جا هم نگفته بودم، من فصل قبل در تراکتور هیچ بازیکنی را در لیست مازاد قرار ندادم. تمام بازیکنان را هم می خواستم اما یک اتفاقاتی رخ می داد که خود من هم از آن بی خبر بودم. همه هم فکر کردند من بازیکنان را کنار می گذارم. خیلی ها از دست من ناراحت بودند ولی امروز این قضیه را روشن کردم که همه مردم، هواداران و حتی بازیکنانی که فکر کردند من کنارشان گذاشتم بدانند من اصلا در این قضیه نقشی نداشتم.

اینطور گفته می شد که در جدایی شما از تراکتور هم دست های پشت پرده در کار بود. دوست دارید بیشتر در موردش صحبت کنید؟

نه، فقط می خواستم در مورد همین قضیه صحبت کنم. در فوتبال مربیان نوسان دارند. فکر می کنم بهترین عملکرد را در تراکتور داشتم. سه چهار هفته بود تیم را تحویل گرفتم و توانستیم بعد از 6 سال از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. فکر می کنم اگر آن تیم حمایت می شد حتی می توانستیم النصر را هم شکست دهیم اما از ما حمایت نشد و تیم را به حاشیه بردند. آرزو می کنم تراکتور از وضعیتی که امروز دارد خارج شود. حیف است، تراکتور تیم بزرگی است و هوادارن بزرگی دارد. حرف دلم را بزنم، با اینکه خیلی ناراحتم، چون خودشان مرا خواستند، خود هواداران مرا خواستند و بعد بعضا بی احترامی هایی شد که دلیلش همین فکر اشتباه بود، فکر می کردند من بازیکنان را کنار می گذارم. الان هم فکر می کنم با صحبت های من متوجه شوند من اصلا در این اتفاقات و جریانات نبودم. در این بین باشگاه آلومینیوم بودم، زحمت کشیدیم، با کمک خدا، بازیکنان، باشگاه و هواداران تیم را بالا آوردیم. واقعا از مردم اراک، هواداران، مجموعه ایرالکو و کارگرانی که آنجا زحمت می کشند تشکر می کنم. به من محبت دارند و من واقعا شرمنده شان هستم که این اندازه به من احترام می گذارند. در این تیم راحتم و دوست دارم اینجا کار کنم و هیچ تیمی هم دوست ندارم بروم. انشاالله این راه را به سرانجام برسانیم، آسیایی شویم و کارهای بزرگی انجام دهیم چرا که این تیم پتانسیل دارد. مجموعه ما واقعا یکدل است، هواداران، بازیکنان و مجموعه باشگاه. این باشگاه تازه به لیگ برتر آمده، یک مقدار به سمت ساختار برویم، امسال سال دومش است. اعتقاد دارم اگر باشگاه به سمت ساختار برود، امسال هفتم و هشتم هم شویم، سال های آینده این باشگاه می تواند سپاهان یا فولاد خوزستان باشد. همه بازیکنان علاقه مند به حضور در آلومینیوم می شوند. من این را دوست دارم که با کمک مسئولین آلومینیوم را از نظر ساختاری به حدی برسانیم که تیم را بالاتر از اینها ببینیم.