ژاوی معتقد است آلخاندرو بالده عملکردی فوق العاده دارد و بازیکنی است که برای حال و آینده باشگاه روی او حساب می شود.

طرفداری | ژاوی، سرمربی بارسلونا در کنفرانس خبری پیش از بازی هفته سوم لالیگا مقابل رئال وایادولید حاضر شد و در مورد مسائل مختلفی از جمله کونده، لیگ قهرمانان اروپا، خروجی های بارسلونا و... صحبت کرد. به گزارش موندو دپورتیوو، ژاوی در این کنفرانس خبری گفت:

پاکتا، سرمربی رئال وایادولید را تحسین می کنیم. او مرا به عنوان یک سرمربی سورپرایز کرده است. او هجومی و بدون ساختاری دفاعی بازی می کند، شخصی اصیل است و بازی سختی را برای ما رقم خواهد زد. عملکرد تیم او مقابل سویا را دیدیم. آن ها از بالا پرس می کنند. مقابل تیمی قرار می گیریم که کارش را عالی انجام می دهد. بازی سختی خواهد بود و امیدواریم مانند بازی مقابل رایو وایکانو نباشد. فردا باید به بهترین شکل وارد بازی شویم تا به سرعت گل بزنیم و بازی روان تری داشته باشیم.

کونده؟

معتقدیم ژول فردا قادر به همراهی ما خواهد بود و قراردادش ثبت می شود.

رقبای شما در لیگ قهرمانان؟

سعی می کنیم هر رقیبی را شکست دهیم. گروه بسیار سختی داریم و شاید این سخت ترین گروه ما در 20 سال اخیر باشد. هدف ما این است که از گروهمان صعود کنیم و چالش بسیار مهمی را پیش رو داریم.

اوبامیانگ و ممفیس دیپای؟

هیچ اتفاقی را رد نمی کنم، هر چیزی ممکن است. این که اوبامیانگ از تیم جدا شود یا ممفیس... خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیافتد. باید شرایطی که داریم را ببینیم.

آلخاندرو بالده؟

فردا تصمیم خواهیم گرفت اما او خیلی خوب بازی می کند. او توانایی فیزیکی و جسمانی فوق العاده ای دارد. او قادر به دفاع از منطقه خود است و به حمله اضافه می شود. در بازی قبلی او عملکردی در سطح بسیار بالایی داشت. او بازیکنی است که برای حال و آینده روی او حساب می کنیم. بازی با چنین شخصیتی آسان نیست.

تراشتگن؟

مارک قدرت رهبری متفاوتی دارد که با جدیت و نظم همراه است. وقتی او صحبت می کند، کاری می کند که همه به او گوش می دهند. فصل گذشته او در بازی های زیادی ناجی ما بود و در این بازی ها نیز در سطحی بوده که باید باشد. تراشتگن مرا متقاعد کرده و مطمئن هستم به ما کمک زیادی خواهد کرد.

پابلو توره؟

با او صحبت کردم. اگر در بارسلونا بماند، عالی کار خواهیم کرد. کسب فرصت بازی برای او سخت است اما می تواند فرصت هایی داشته باشد. اینجا او می تواند چیزهای بیشتری یاد بگیرد. او باید به این فصل به عنوان یک سال تمرین فوتبالی نگاه کند و برای او بسیار خوب خواهد بود که در بارسا بماند. او باید بازیکنی مهم برای آینده باشگاه باشد. او می تواند وارد لیست تیم شود، برای بازی ها دعوت شود و ماندن در بارسا برای او خوب است.

برناردو سیلوا؟

هرگز امیدمان را از دست نمی دهیم اما سخت است. باید بازیکنانی از تیم جدا شوند و به نظرم این مسئله بسیار پیچیده است.

کناره های خط دفاعی؟

با دیدن عملکرد بالده می توانیم بگوییم سمت چپ به خوبی پوشش داده شده است. در سمت راست سرجی روبرتو و سرجینیو دست را داریم اما او می داند وضعیت در باشگاه چگونه است و موضع من در مورد او چیست. سرجی روبرتو، رونالد آرائوخو یا ژول کونده هم می توانند در سمت راست بازی کنند. قصد باشگاه این است که سمت راست خط دفاعی را با یک مدافع راست ذاتی تقویت کنند.

مارتین بریتویت؟

او با ما قراردادی دارد و همه چیز به مذاکرات باشگاه بستگی دارد. او از تاریخ 17 می می داند که روی او حساب نمی کنیم و بهترین راه حل برای او جدایی است. همه چیز به بازار نقل و انتقالات بستگی دارد اما او موضع مرا می داند. من کاملاً رک صحبت کردم.

پیکه؟

پیش از رفتن به تعطیلات با او صحبت کردم. به او گفتم که ما خودمان را تقویت می کنیم و این برای او آسان نخواهد بود. دو بازی انجام داده ایم و رقابت زیادی در تیم وجود دارد. او بازیکنی است که می تواند با نقش متفاوتی به ما کمک کند. برای همه رقابت وجود دارد و من سعی می کنم بهترین ها را انتخاب کنم تا پیروز شویم.

آنسو فاتی؟

در مسیر درستی هستیم. او در فقط سی دقیقه بازی تفاوت ها را رقم زد اما هر چیزی پروسه ای دارد و زمان می برد. او خوب و خوشحال است. درست است که سعی می کنیم روندی را دنبال کنیم تا او در بهترین شرایط باشد. از او به خوبی مراقبت خواهیم کرد.

تغییر سیستم بازی؟

به بازی و رقیبمان بستگی دارد. ما متغیرهایی در بازی داریم و در نتیجه ممکن است بازی را با همان سیستم ابتدایی به پایان نرسانیم. برای ما نکته مثبتی است که حریف ما را تیمی قابل پیش بینی نبیند.

مارکوس آلونسو؟

تمام سناریوها ممکن هستند و در حال بررسی تمام گزینه ها هستیم. هیچ سناریویی را رد نمی کنیم.