عزیز بک روز چهارشنبه در باشگاه استقلال به توافق نهایی رسید و همه چیز پیرامون او رسانه‌ای شد اما در مورد بازی کردن این چهره خارجی باید روال قانونی و اداری به طور کامل طی شود به ویژه آنکه بحث کارت بازی او هم مطرح است و تا وقتی کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال اوکی ندهد ، مجوز حضور هافبک ازبکستانی در ترکیب استقلال صادر نخواهد شد.

حل مشکل با واتس آپ

مهم‌ترین عامل برای اینکه عزیزبک بتواند با پیراهن استقلال وارد میدان شود، ارسال مجوز او برای فدراسیون فوتبال ایران و اعلام کمیته بین‌الملل به سازمان لیگ جهت بلامانع بودن استفاده از این بازیکن است.

این‌طور که عوامل سازمان لیگ می‌گویند، بلافاصله پس از رسیدن مجوز مذکور نماینده باشگاه استقلال می‌تواند کارهای مربوط به ثبت قرارداد و دریافت کارت بازی آمانوف را انجام دهد و همه چیز طی کمتر از یک روز کاری جمع‌وجور خواهد شد.

حتی اگر روز یکشنبه هم مجوز برسد و مدارک باشگاه استقلال کامل باشد ، می‌توان تمام کارها را در سازمان لیگ انجام داد و به فاصله ۲ الی ۳ ساعت قبل از آغاز مسابقه استقلال با ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی اجازه استفاده از این بازیکن برای ناظر بازی از طریق  واتس آپ ارسال شود. البته اینکه فرهاد بخواهد بازیکن جدید خود را در هفته هفدهم بازی بدهد یا خیر، مسئله دیگری است.
استقلال سابقه عدم صدور اجازه به بازیکنان خارجی خود توسط سازمان لیگ را دارد و هواداران این تیم فراموش نکرده‌اند در نیم فصل اول قبل از رویارویی با گل گهر چگونه جلوی بازی یامگا و ژستد گرفته شد.

تاریخ‌سازی

عزیز بک از حضور در استقلال بسیار ابراز رضایت می‌کند. این بازیکن در گفتگو با خبرنگاران ازبکستانی مدعی شد استقبال گرمی از او در تهران صورت گرفت و دلش می‌خواهد با استقلال قهرمان لیگ برتر ایران شود و تاریخ سازی کند.

تضمین مالی

علاوه بر بحث صدور مجوز و تکمیل شدن مدارک توسط باشگاه استقلال، با توجه به اینکه بازیکن مذکور ایرانی نیست ، استقلالی‌ها باید تضمین‌های مالی مورد نظر سازمان لیگ را هم ارائه بدهند تا مشکلی بابت دریافت کارت بازی این بازیکن پیدا نکنند. ماجرایی که در همان بازی خبرساز با گل گهر در دور رفت دردسرساز شد و حاشیه‌های فراوانی را بوجود آورد .