میثم منیعی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط استقلال در جام حذفی و لیگ برتر و همچنین وضعیت حریف اصفهانی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال برای ورود دوباره به لیگ برتر را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم استقلال دو برد به موقع و خوب کسب کرد. استقلال در این دو دیدار مقابل هوادار و پیکان بازی چشم‌نوازی از خودش نشان نداد و شباهتی به تیمی که در هفته‌های پایانی دور رفت می دیدیم نداشت ولی مهم برد بود که در روزهای بعد از کرونا در دو دیدار مهم کسب کرد. کسب پیروزی بعد از شرایط سختی که استقلال داشت کمک کرد تا شخصیت و خودباوری دوباره در تیم به وجود بیاید.

از تیم ذوب‌آهن چقدر شناخت دارید؟

ذوب‌آهن را بیشتر از روی تفکرات سرمربی اش میشناسم. مهدی تارتار در هر تیمی بوده شرایطی ایجاد کرده که تیمش یک بازی بسته و دفاعی را به نمایش گذاشته. تیم های تاتار معمولاً در زمین خودی جمع می شوند و با بستن فضاها چشم به ضد حملات دارند. البته با توجه به توان بالای استقلال در بحث دفاعی خیلی نباید نگران ضدحملات تیم ذوب‌آهن بود اما در بحث رسیدن به دروازه ذوب آهن، استقلال با مشکل مواجه خواهد شد.

خریدهای جدید استقلال چقدر در این بازی به فرهاد مجیدی کمک می کنند؟

هر دو بازیکنی که به استقلال اضافه شدند در تیم‌های قبلی شان تاثیرگذار بودند. قطعاً توان تهاجمی استقلال با حضور این دو بازیکن بیشتر خواهد شد. مطمئناً فرهاد مجیدی روی آنها حساب کرده و مطمئن است در دور برگشت به کمکش می آیند.

عدم توازن در خروجی و ورودی بازیکنان استقلال این تیم را در نیم فصل دوم دچار مشکل نمی کند؟

اکثر بازیکنانی که از تیم رفتند حالا یا به صورت قرضی یا قطعی فرقی ندارد. همه آنها جزو بازیکنان اصلی تیم نبودند یعنی تقریباً اکثر آنها بازیکنان ذخیره ای بودند که خیلی کم برای استقلال به زمین رفتند. به همین خاطر بعید می دانم تاثیر منفی بگذارد. در عوض مجیدی دو بازیکن گرفته که می‌توانند در دور برگشت فیکس برای تیم بازی کنند و اثر گذار باشند. از طرفی شنیدم عارف غلامی هم پا به توپ شده و فکر می‌کنم به زودی به ترکیب برگردد. شکر خدا استقلال هنوز هم بازیکنان خوبی روی نیمکتش دارد.

شرایط جدول رده بندی را چطور می‌بینید؟

قطعاً استقلال چاره ای جز پیروزی ندارد و باید ذوب‌آهن را شکست بدهد. چون پرسپولیس که خیلی به استقلال نزدیک است و تیم‌های پایین‌تر هم تمام توانشان را گذاشته اند تا با یارگیری در نیم‌فصل بازگشت مقتدرانه ای به مسابقات داشته باشند و برای این استقلال مقابل ذوب‌آهن محکوم به برد است.