عزیز بک آمانوف هافبک ۲۴ ساله تیم استقلال روز جمعه نخستین جلسه تمرینی اش همراه با بازیکنان استقلال را در زمین تمرین مجموعه ورزشی انقلاب برگزار کرد. این در حالی بود که گفته شد کیفیت مجموعه ورزشی انقلاب نسبت به زمین ورزشگاه آرارات بهتر است.

اما سوالاتی که برای بازیکن تازه وارد استقلال مطرح شد مشخص کرد این زمین هم دست کمی از زمین آرارات ندارد. انتشار تصاویر و ویدیوهایی از زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب مشخص کرد کیفیت چمن این زمین نیز تفاوت چندانی با چمن آرارات نداشته و تنها کمی بهتر از آن است.

عزیزبک آمانوف نیز پس از پایان اولین جلسه تمرینی نسبت به این موضوع ابراز تعجب می‌کرد که چطور ممکن است تیمی با این همه سابقه و افتخار در کشور ایران در چنین زمینی تمرین کند و مجموعه اختصاصی خودش را نداشته باشد.

این بازیکن ازبکستانی که پیش از ورود به ایران نسبت به باشگاه استقلال اطلاعات کاملی درباره افتخارات و عناوین داخلی و بین المللی اش را مطالعه کرده بود از کادر فنی و تعدادی از هم‌تیمی‌هایش سوال کرده که این زمین تمرین موقت است یا زمین اصلی؟ که به او گفته شده این محل تمرین موقتی استقلال است و تیم به زودی به محل تمرین اختصاصی اش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی نقل و مکان خواهد کرد.

آمانوف از باشگاه لوکوموتیو تاشکند به استقلال پیوست که یکی از باشگاه‌های با سابقه و قدیمی کشور ازبکستان محسوب می‌شود و گرچه امکانات باشگاه لوکوموتیو در حد باشگاه‌های تراز اول اروپایی و حتی آسیایی نیست اما این باشگاه به لحاظ زمین تمرین شرایطی به مراتب بهتری نسبت به استقلال دارد.

آمانوف از سال ۲۰۱۷ بازیکن لوکوموتیو بوده و حالا پس از حدود ۴ سال همراهی با این باشگاه به تیم استقلال پیوسته است.