مدیر ورزشی دورتموند معتقد است ارلینگ هالند را در زمان و موقعیت مناسبی به فروش رساندند

در اوایل تابستان 2022، دورتموند ناگزیر به فروش ستاره جوانش شد و ارلینگ هالند با 60 میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست

طرفداری | درخشش ارلینگ هالند در منچسترسیتی آغاز شده اما دورتموند بدون او در خط حمله خیلی به مشکل نخورده و همراه با فرایبورگ در صدر جدول بوندسلیگا حضور دارد. سباستین کل، مدیر ورزشی دورتموند در مصاحبه با بیلد، صحبت‌های جالبی درباره خروج هالند از دورتموند انجام داد:

به همان اندازه که ما همیشه ارلینگ را دوست داشتیم و او همراه ما موفق بود، در نهایت او به همان‌ اندازه به یک بار اضافه در رختکن تیم و محیط کل باشگاه تبدیل شد. او  موضوع تمام بحث‌های باشگاه بود. در داخل و خارج باشگاه، تمرکز همه چیز فقط روی هالند قرار داشت. نهایتا او را در زمان درستی فروختیم و این انتقال هم برای خودش و هم برای ما در زمان درستی رقم خورد. ما همه برای ارلینگ خوش‌حال هستیم که او می‌تواند روند موفقش را دنبال کند و واقعا پسر خوبی است. 

سباستین کل درباره تاثیر خروج هالند روی تیم دورتموند گفت: 

از نظر ورزشی دوست داشتیم هنوز هالند کنار ما باشد اما دیگر او رفته و خروجش یک فرصت برای ما است تا مثل یک تیم باشیم. بازیکنان دیگر حالا فضای بیش‌تری دارند و این حقیقت که ده گل اول فصل ما توسط ده بازیکن مختلف زده شد، این موضوع را ثابت می‌کند. البته می‌دانستیم که چه بازیکنی را از دست می‌دهیم و هالند همین حالا در منچسترسیتی تفاوت‌ها را رقم می‌زند. به نظرم این انتقال برای هالند خیلی خوب شد.