استقلال و پرسپولیس برخلاف انتظار و نسبت به دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات خرید چندانی نداشتند. استقلال در دفاع راست صالح حردانی را به خدمت گرفت و پرسپولیس رامین رضاییان را در همان جناح به جمع نفرات تیم اش اضافه کرد. حضور رامین رضاییان که با سر و صدای زیادی در جمع شاگردان یحیی گل محمدی همراه بود از چند منظر قابل بررسی است.

رامین کجا بازی می‌کند؟

با حضور منوچهر صفروف وحتی هنانوف در جمع مدافعان تیم پرسپولیس این بازیکنان در ترکیب تیم پرسپولیس در جناح راست خط دفاعی به میدان می‌روند و رامین رضاییان در پست هافبک برای یحیی گل محمدی بازی خواهد کرد. صفروف که بهترین دفاع راست آسیا هم شده قطعاً در پشت سر رامین رضاییان شرایط راحت تری هم خواهد داشت. این در حالی است که فرهاد مجیدی نیز با به خدمت گیری صالح حردانی در سمت راست این شرایط را ایجاد کرد که وریا غفوری در خط هافبک آزادانه بازی کند.

دلیل یحیی و فرهاد

شاید دلیل تقویت جناح راست استقلال و پرسپولیس از سوی مجیدی و گل محمدی، ضعف نسبی این دو جناح در مقایسه با جناح چپ هر دو تیم باشد. پرسپولیس در جناح راست با در اختیار داشتن بازیکنانی مانند وحید امیری و مهدی ترابی شرایط خوبی از این نظر دارد. در حالی که استقلال در چپ جعفر سلمانی و امیر حسین حسین زاده را در جمع نفراتش می‌بیند که پایه گذار اکثر حملات استقلال از همان جناح هستند. پرسپولیس نیز اغلب حملاتش را از سمت چپ و با نفوذهای ترابی و امیری پایه ریزی می‌کند.

دو خارجی در راست قرمر و آبی

نکته جالب دیگر حضور دو بازیکن خارجی در جناح راست تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. استقلال در شروع فصل جاری کوین یامگاه بازیکن فرانسوی اش را به خدمت گرفت که در روزهای غیبت وریا غفوری به دلیل مصدومیت وظیفه بازی در جناح راست را به طور تمام و کمال بر دوش داشت. پرسپولیس نیز در جناح راست یک خارجی تاجیکستانی دارد که در تیم منتخب آسیا هم در دفاع راست قرار گرفت ولی به دلیل مشکلات ثبت قرارداد فقط یک بار در لیگ برای پرسپولیس به زمین رفت.

نقشه یحیی برای استفاده از رضاییان / چرا یحیی و فرهاد جناح راست شان را تقویت کردند

ملی پوشانی که دیگر دعوت نمی‌شوند

از سوی دیگر رامین رضاییان در حالی به جناح راست تیم پرسپولیس اضافه شده است که در جام جهانی بازیکن فیکس تیم ملی بود ولی دیگر به تیم ملی دعوت نشد و وریا غفوری هم از دسته بازیکنانی بود که در راه رسیدن تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ در اردوی تیم حضور می‌یافت ولی پس از جام جهانی دیگر به تیم ملی دعوت نشد و حالا هر دو بار دیگر در لیگ باید روبروی هم به میدان بروند.