بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبر ورزشی، پیرامون موضوع ارزش‌گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و فاصله ۴۳۰ میلیارد تومانی قیمت پرسپولیس نسبت به ارزش گذاری کمتر استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

در جریان قیمت گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستید؟

چه کسی این قیمت‌ها را برای این دو باشگاه گذاشته است...

فردی به نام قربانزاده که رئیس سازمان خصوصی سازی است ان را اعلام کرده است.

این فرد اصلاً چه کسی هست که این قیمت‌ها را گذاشته!

او قیمت نگذاشته، بلکه اعلام کرده کارشناسان دادگستری اموال دو باشگاه را ارزش گذاری کرده‌اند؟

بحث دقیقا همین جاست. من به اختلاف ۴۳۰ میلیارد تومانی دو باشگاه کاری ندارم اما این را می‌دانم که قیمت‌گذاری‌ها بر اساس املاک باشگاه، بدهی‌های مالیاتی و این قبیل چیزهاست اما می‌خواهم بدانم آیا املاک استقلال را به این باشگاه پس می‌دهند...!

چطور؟

همه می‌دانند استقلال در نقاط مختلف ایران به ویژه شهر تهران استادیوم‌های زیادی داشت. اگر قیمت استادیوم پله، دیهیم، کیان، همین استادیوم تنیس پایین تر از پارک ملت یا ورزشگاه حجاب نزدیک خیابان بلوار کشاورز یا استادیومی‌که در ترکیه داریم را به باشگاه برگردانند، بازهم این قیمت را می‌گذارند؟ اگر واقعیت در نظر گرفته شود باید با حساب این املاک قیمت استقلال را اعلام کنند.

چرا این املاک از استقلال گرفته شد؟

این را نمی‌دانم. از آنهایی که املاک استقلال را گرفتند باید پرسید. ولی حرف سر این است آنهایی که همین استادیوم‌ها را خریدند و به نام باشگاه استقلال زدند در واقع باقیات و صالحات کردند. چون خریدن زمین و ملک و تبدیل آن به مکانی جهت استفاده عموم مردم برای ورزش کردن چیزی نیست که بتوان آن را به کول گرفت و با خود از کشور برد. همین حالا شما برای دو ساعت بازی تنیس در خیابان ولیعصر باید کرایه بدهید که از این هزینه یه هزارتومانی اش به استقلال نمی‌رسد، در صورتی که ملک زمین متعلق به باشگاه استقلال است. این فقط یک نمونه است.

پرسپولیسی‌ها ملک توقیفی نداشتند؟

بله! اگر قرار است املاک باشگاه‌ها را به دو تیم برگردانند شاید پرسپولیسی‌ها بگویند "کلوپ عبدو" هم برای آنهاست. چه ایرادی دارد، یکی به ۱۰ تا! ولی به هر صورت ریش و قیچی برای قیمت‌گذاری دست همان‌هاست.

با این حساب شما با این شیوه قیمت‌گذاری موافق نیستید؟

نه که نیستم. قطعاً قیمت استقلال این نیست. اگر املاکش را برگردانند قیمت باشگاه استقلال خیلی فراتر از تصور من و شما خواهد بود. چون من با اینکه برای این تیم بازیکن بودم، مربی بودم و مدیر هم بودم نمی‌دانم ریز املاک و دارایی‌های باشگاه چیست و اینهایی که گفتم در حدی بود که همه استقلالی‌ها می‌دانند.