روبرتو دزربی به عنوان سرمربی برایتون بعد از پیوستن گراهام پاتر به چلسی انتخاب شد

روبرتو دی زربی فاش کرد که پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی با او تماس گرفت تا به او توصیه هایی کند و به خاطر کارش در لیگ برتر در برایتون به او تبریک بگوید.

طرفداری | برایتون واقعاً فصل را خیلی خوب شروع کرده بود و در حال حاضر چهارمین لیگ برتر است، به همین دلیل است که چلسی از سرمربی آن ها گراهام پاتر برای جایگزینی توماس توخل استفاده کرد و آنها را مجبور به یافتن جانشین کرد.

آنها دی زربی، سرمربی سابق ساسولو، بنونتو و اخیراً شاختار دونتسک را به خدمت گرفتند که قراردادش پس از حمله به اوکراین که فصل آنها پیش از موعد به پایان رسید، تمام شد.

سرمربی سابق ساسولو و شاختار دونتسک در کنفرانس معرفی اش به عنوان سرمربی برایتون گفت:

بسیار خوشحالم که اینجا هستم، بسیار مفتخرم که سرمربی جدید برایتون هستم. می خواهم از باشگاه تشکر کنم، من در حال بررسی تک تک بازیکنان هستم و امیدوارم تا ژانویه بتوانم به صورت کامل انگلیسی صحبت کنم. برایتون تیمی بود که واقعاً من را می‌خواست و سبک فوتبالی این تیم بسیار شبیه به آنچه من در ذهن دارم، است. گزینه های دیگری هم داشتم اما به محض اینکه برایتون تماس گرفت، متقاعد شدم که می توانم مسیری را که قبلاً در آن بودند، ادامه دهم. بلافاصله با هم ارتباط گرفتیم. برای من، کار در برایتون با کاری که پاتر قبل از من انجام داد، آسان‌تر می‌شود. بازیکنان زیادی وجود دارند که ویژگی‌های مناسب با ایده های من از فوتبال دارند، آنها همچنین دارای ذهنیت و شجاعت در پرس هستند که من دوست دارم ببینم. واضح است که من با تیمی روبرو می شوم که در رده چهارم جدول قرار دارد، اما این انگیزه دیگری برای من است. 

دزربی و گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، از رویکردهای خود در فوتبال با یکدیگر صحبت کرده‌اند. دزربی در مورد گواردیولا گفت:

در مورد گواردیولا، من فکر می کنم پپ یک مربی دست نیافتنی است، زیرا او این را در انگلیس، آلمان و اسپانیا ثابت کرد که چقدر قدرتمند است. 

گواردیولا با من تماس گرفته است، او بسیار خوشحال است و از این باشگاه بسیار تمجید کرد، گفت که اگر به هر چیزی نیاز داشته باشم همیشه آماده است به من کمک کند - به جز بازی‌ای که مقابل هم انجام می‌دهیم!