در روزهای گذشته بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستان فیروزگر بستری شد تا مراحل درمانی اش را دنبال کند.

علی چینی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره آزمایش هایی که به تازگی در ارتباط با بافت خونی و وضعیت کلیه اش انجام داده بود اظهار داشت: «وقتی جواب آزمایش هایم را به دکتر معالجم نشان دادم گفت که متاسفانه ۵۰ درصد کلیه ام از کار افتاده است. من فقط با یک کلیه زندگی می‌کردم و پیش از این کلیه پیوندی داشتم و حالا ۵۰ درصد از همان کلیه هم از بین رفته است. ولی خوشبختانه سیستم ایمنی بدنم فعال شده».

بازیکن اسبق استقلال در این باره گفت: «با توجه به داروها و آمپول هایی که در این مدت دکتر برایم تجویز کرده بود و آنها را مصرف کردم سیستم ایمنی بدنم که تقریبا از بین رفته بود دوباره فعال شده و دکتر معالجم گفت روز بیست و سوم بهمن ماه دوباره از من آزمایش می گیرند تا مشخص شود که مراحل درمانم به چه ترتیب باید پیش برود».

چینی درباره احتمال دیالیزی شدنش گفت: «پزشکم به من گفت آزمایشی که در رابطه با بافت خونی ات داده بودیم برای همین بود که ببینم می توانیم دوباره برایت کلیه پیوندی بگیریم یا نه، که نتیجه اش خوب بود. دکترم گفت نمی‌خواهد شرایطی به وجود بیاید که من مجبور شوم دیالیز کنم. به همین خاطر احتمال دارد دوباره یک کلیه جدید بگیرم».

سرمربی اسبق تیم ملی پیوندی های ایران درباره آخرین وضعیت جسمانی اش گفت: «راضی ام به رضای خدا. شکر خدا روحیه ام خوب است. خیلی امیدوار هستم که دوباره بتوانم به شرایط قبل برگردم. گرچه می دانم کار سختی در پیش دارم ولی امیدواری ام زیاد است. از همه کسانی هم که در این مدت به یادم بودند و من را از دعای خیرشان بی نصیب نگذاشته اند سپاسگزارم».

چینی درباره بازی تیم ملی مقابل عراق هم خاطرنشان کرد: «قطعاً باید با قدرت مقابل عراق به میدان برویم تا صعودمان با یک برد دلنشین و دلچسب همراه باشد. حالا که این بازی در حضور تماشاگران برگزار می‌شود فرصت خوبی است تا ملی پوشان یک شب به یادماندنی را در استادیوم آزادی رقم بزنند».