به نظر می‌رسد، یورگن کلوپ از اینکه به خاطر اظهاراتش به او تهمت بیگانه هراسی زده‌اند، عصبانی است

 یورگن کلوپ تمامی ادعا‌های مربوط به بیگانه هراس بودنش را رد کرده است.

طرفداری | صحبت‌های یورگن کلوپ در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل منچسترسیتی که با پیروزی 1-0 لیورپول نیز همراه شد، برای او دردسر ساز شده‌اند و باعث شده برخی رسانه‌‍‌ها صحبت‌های کلوپ را بیگانه هراسی بدانند. کلوپ در این کنفرانس خبری گفته بود:

هیچ تیمی نمی‌تواند با منچسترسیتی رقابت کند. آن‌ها بهترین تیم جهان و بهترین مهاجم بازار را دارند. منچسترسیتی برایش مهم نیست که این‌ها چه هزینه‌ای دارند و فقط کارش را انجام می‌دهد. لیورپول چه کار می‌کند؟ ما نمی‌توانیم مثل آن‌ها باشیم چون ممکن نیست. بدیهی است که امکانش را نداریم. سه باشگاه (منچسترسیتی، نیوکاسل و پاری سن ژرمن) در جهان فوتبال هستند که از نظر مالی، می‌توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند. 

حال به گزارش تلگراف، یورگن کلوپ قصد دارد به دلیل ادعای رسانه‌ها که به او تهمت بیگانه هراسی زده بودند، اقدام قانونی کند. کلوپ در پاسخ به سوالاتی در مورد اینکه برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که سران منچسترسیتی این اظهارات او را بیگانه هراسی می‌دانند، گفت:

من اصلا چنین احساسی ندارم. من خودم را می‌شناسم و شما نمی‌توانید با چیزی که میلیون‌ها کیلومتر با شخصیتم فاصله دارد، به من ضربه بزنید.

در ادامه کلوپ به دلیل عصبانیت رشته کلام از دستش خارج می‌شود. 

 اگر چنین آدمی بودم، واو؛ نمی‌توانم کلمات را به یاد بیاورم! اگر من چنین آدمی بودم، از خودم متنفر می‌شدم.

کلوپ در ادامه افزود: 

 بار‌ها چیز‌هایی گفتم که باعث ایجاد سوء تفاهم شده است. (در آن لحظات) می‌دانستم (که حرفم باعث ایجاد سوء تفاهم می‌شود) اما این کار را از عمد نمی‌کردم. گاهی اوقات شما چیز‌هایی می‌گویید و سپس وقتی به آن فکر می‌کند با خود می‌گویید، خدای من! آیا چنین برداشتی هم می‌توان از این حرف داشت؟ اما این یکی از آن دست لحظات نیست. این با یک سوال (در مورد نحوه رقابت با منچسترسیتی) شروع شد و من به آن پاسخ دادم. 

با این حال گویا کلوپ قصد ندارد تا این عادت خود را تغییر دهد. او در این‌باره گفت:

این (شرایط) زندگی افرادی است که در جمع صحبت می‌کنند. اولین باری نیست که چنین سوء تفاهم‌هایی به وجود می‌آیند. می‌دانم وقتی حرفم را بزنم اگر کسی آن را اشتباه متوجه شود یا بخواهد آن را اشتباه متوجه شود، کاری از دست من ساخته نیست. حال آیا باید مراقب باشم؟ سال‌هاست که می‌دانم که همیشه حواسم را جمع نمی‌کنم. من تنها نظرم را می‌گویم و در آینده نیز سعی می‌کنم که این کار را انجام دهم.

 خود بازی منچسترسیتی و لیورپول بدون حاشیه نبوده است. برخی هواداران لیورپول در آنفیلد در یک حرکت اعتراضی به سمت پپ گواردیولا سکه پرتاب کردند. هواداران منچسترسیتی حاضر در استادیوم نیز شعار‌هایی توهین آمیز در رابطه با حادثه هیلزبورو می‌دادند. همچنین یورگن کلوپ نیز به دلیل فریاد بر سر یکی از داوران از کنار زمین اخراج شد و به خاطر همین رفتارش از سوی اتحادیه فوتبال انگلستان به رفتار ناشایست متهم شده است.