سرمربی اسپانیایی سیتیزن‌ها باید فکری به حال ضربات پنالتی تیمش بکند. 

پپ گواردیولا در مصاحبه پس از تساوی بدون گل دورتموند مقابل منچسترسیتی گفت که از پیامد این نتیجه که راهیابی تیمش به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا باشد، رضایت دارد. 

طرفداری | به گزارش BBC، گواردیولا در ارزیابی خود از بازی سه شنبه شب در سیگنال ایدونا پارک گفته است:

این همان چیزی است که می‌خواستیم؛ صدرنشینی در گروه و رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی، بنابراین همه چیز خیلی خوب است. دورتموند قصد نداشت از بالا پرس کند، بنابراین ما هم پرس کردن‌مان با این حقیقت وفق دادیم. در نیمه اول، ما در سمت چپ زمین مشکل داشتیم. ظاهرا آن‌ها تساوی را نتیجه خوبی می‌دانستند و ما هم چنین باوری داشتیم. 

او در مورد تعویض کردن ارلینگ هالند و ژائو کانسلو در بین دو نیمه هم توضیح داد:

ارلینگ قبل از بازی، چیزی شبیه به تب داشت. ژائو هم ضربه‌ای در پایش دریافت کرده‌ بود، به همین جهت او را بیرون کشیدیم. هر دو نفر خسته بودند. 

گواردیولا همچنین در مورد این که پس از پنالتی خراب کردن مجدد ریاض محرز، آیا پنالتی آینده تیمش را هم به او واگذار خواهد کرد، گفت: 

 باید ببینیم چه می‌شود. طبیعتا این یک مشکل است. ما ۲۴ یا ۲۵ پنالتی از دست داده‌ایم که بیشترشان در لیگ قهرمانان بوده است. این رقم بالاییست. من شجاعت بازیکن برای پنالتی زدن را ستایش می‌کنم ولی این مشکلی است که باید در آن پیشرفت کنیم. این‌ها جزییات تعیین کننده در این رقابت هستند. فصل قبل او در لحظات مهم گل‌های زیادی زد و ما در همین‌جا به نیمه نهایی راه پیدا کردیم.