پپ گواردیولا در آستانه بازی با فولام در نشست خبری این بازی شرکت کرد و به سوالات رسانه ها پاسخ داد

منچسترسیتی در هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس فصل 2022-2023 میزبان فولام خواهد بود.

طرفداری | منچسترسیتی در قالب هفته 15 لیگ برتر انگلیس در فصل 2022-2023 به مصاف فولام خواهد رفت. پپ گواردیولا در نشست خبری این بازی شرکت کرد و پاسخگوی پرسش های رسانه ها بود.

پپ گواردیولا در مورد تصمیم جرارد پیکه:

این یک خبر غافلگیر کننده است، او در سن جوانی اینجا در انگلیس بود. سپس یک دوران باورنکردنی در بارسلونا داشت. من شخصاً برای او و خانواده اش آرزوی بهترین ها را دارم. من مادر و پدرش را می شناسم، انسانی بی نظیر و شخصیتی فوق العاده است. او یک بازیکن برای بازی های بزرگ است، هرگز یک بازی بزرگ را از دست نداده یا نشده بود عملکردی در بالاترین سطح نداشته باشد. همه باشگاه های بزرگ به این بازیکنان نیاز دارند. او برنده همه جام ها با بارسلونا و اسپانیا شده است. زمانش فرا رسید، آینده اش روشن خواهد بود، او مرد باهوشی است. باعث افتخار است که مربی او بودم، ما 4 سال باورنکردنی را با هم سپری کردیم.

 وضعیت فیزیکی هالند:

او خیلی بهتر است، امروز تصمیم می گیریم. یک قدم خوب برداشت و شروع به تمرین کرده است. وضعیت او را بررسی می کنیم. نظر او، نظر دکتر، و این که آیا آماده بازی برای 90 دقیقه یا کمتر است را بررسی می کنیم، خواهیم دید.

 در مورد این که آیا آلوارز می تواند سه بازی در یک هفته انجام دهد:

آلوارز بسیار جوان است. در این سن او می تواند هر روز بازی کند.

 وضعیت سایر مصدومان:

مانوئل آکانجی آماده است. کایل واکر و کلوین فیلیپس هنوز مصدوم هستند.

 در مورد فولام:

اصلا تعجب نکردم، ببینید آنها در چمپیونشیپ و بازار نقل و انتقالات چه کردند، مربی آن ها استثنایی است. آنها روند خوبی دارند. تحت فشار می توانند از توپ های بلند یا توپ های دوم برای میتروویچ استفاده کنند. یک تیم برتر و خوب هستند. جای تعجب ندارد. مقابل لیورپول مساوی کردند و همینطور ادامه دادند.

در مورد بازی نکردن فیل فودن از ابتدا در اکثر بازی ها:

فودن و ریاض محرز و گریلیش و برناردو و گوندوعان و دی بروین هم قبلا روی نیمکت بوده اند. مسئله ای نیست، بسیاری از بازیکنان باید از آنها استفاده کنند و بهترین ها را از آنها بخواهند، این باید اتفاق بیفتد، همیشه همینطور بوده است. هیچ بازیکنی بی دلیل بازی نمی کند. در دورتموند ما ابتدا برای کسب سهمیه بازی می کردیم و دی بروین بازی نکرد.

تاثیرگذاری جام جهانی بر این فصل لیگ برتر:

می خواهم صادقانه بگویم، چون می بینم بازیکنانمان چگونه می دوند، رقابت می کنند، در دوئل ها شرکت می کنند، در این 6-7 روز باقی مانده اصلاً نگران نیستم. شنبه آینده آماده سازی جام جهانی یا تعطیلات شروع می شود، آنچه من دیدم همه به کاری که باید انجام دهیم، متعهد هستند.

 در مورد این که آیا بازیکنی در منچسترسیتی قابل قیاس با پیکه است یا خیر:

با مقایسه ها مخالفم، اگر مقایسه کنید، یک نفر همیشه آسیب می بیند. اگر از من بپرسید بهترین مدافع کناری من به عنوان سرمربی کدام است، بی انصافی است زیرا همه بهترین هستند. جرارد خوشحال است، او می گوید من نمی خواهم یک فوتبالیست باشم، می خواهم بازیکن بارسا باشم. رویای او به حقیقت پیوسته است، 13، 14، 15 سال است که همیشه آنجاست. در لحظات سخت، بازی‌های مهم در فینال لیگ قهرمانان یا جام جهانی، دربی مقابل رئال مادرید، همیشه آنجاست. دوران حرفه ای او فراز و نشیب هایی داشته است، برای هر بازیکنی اینطور است. در رختکن او شخصیت خودش را دارد و همیشه در بازی های بزرگ آن را نشان می دهد.

در مورد میتروویچ:

وقت نداریم و خسته هستیم. دیروز ریکاوری برخی از بازیکنان بود. برخی بازیکنانی که بازی نکردند فردا بازی خواهند کرد. بازیکنان با این شرایط آشنا هستند، آنها در گذشته تحت این شرایط بازی کرده اند. توپ های بلند به میتروویچ خطر بزرگی برای از دست دادن توپ است. باید برای توپ های دوم آماده شویم. بازیکنی خطرناک است. فصل گذشته چندین و چند گل زد. او گل می زند، طبیعی است، یک رقیب بزرگ است.