به گزارش "ورزش سه"، از تمرینات اخیر تیم‌ملی اینطور به نظر می‌رسد که احمد نوراللهی یکی از سه هافبک ایران در کنار علی کریمی و احسان حاج صفی برای دیدار مقابل انگلیس خواهد بود.

این اولین بازی جام جهانی احمد نوراللهی خواهد بود که او را وارد سیاهه نه چندان پرتعداد بازیکنانی می‌کند که حضور در رویداد مهم را تجربه کرده‌اند.

نکته جالب این است که باوجود مصدومیت نوراللهی، کی‌روش تصمیم نهایی خود را گرفته و قصد دارد با نیمکت‌نشین کردن سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم شباب الاهلی را در زمین قرار دهد.

باتوجه به اینکه باتوجه به حضور روزبه چشمی در خط دفاعی و نیمکت نشینی عناصر هجومی نظیر قلی‌زاده و امیری، سه هافبک ایران ماموریتی دو گانه خواهند داشت و این برای احمد نوراللهی بارزتر خواهد بود.

احمد نور علاوه بر حضور در فرآیند دفاعی، نقش پررنگی در انتقال توپ به خط حمله ایران هم خواهد داشت و باتوجه به قدرت حمل توپ و بازیسازی که پیش‌تر در ترکیب پرسپولیس به فوتبالدوستان ایرانی نشان داده، به نظر گزینه معقولی برای تیم ماموریت می‌آید.

با این حال وظیفه اصلی او به عنوان یک هافبک دفاعی در دیدار با انگلیس، قطع اتصال هافبک‌های انگلیس با مهاجم این تیم و خراب‌کردن بازی آنهاست.

نوراللهی در مقابل میسون مونت، جود بلینگهام و دکلان رایس، روز جدیدی را تجربه خواهد کرد و شاید این بزرگترین روز فوتبالی او هم باشد؛ روزی بالاتر از نیمه نهایی جام ملتهای آسیا، فینال لیگ قهرمانان و سایر مسابقاتی که در آن حضور داشته. روزی که می‌تواند احمد نور را به یک چهره درخشان در تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند - نظیر آنچه در دیدار مراکش برای امید ابراهیمی رقم خورد.