یوسوفا موکوکو در مورد وضعیتش در دورتموند و پیشنهاد مانوئل نویر صحبت کرده است

یوسوفا موکوکو که در این فصل عملکرد خوبی را از خود در دورتموند به نمایش گذاشته، توسط فلیک به تیم ملی آلمان برای جام جهانی 2022 قطر دعوت شد.

طرفداری | موکوکو که به تازگی 18 سالش شده است، یکی از استعداد‌های مطرح و برتر آلمان بر شمرده می‌شود. با این حال قرارداد او با دورتموند در تابستان سال آینده به پایان می‌رسد و این دو مدت‌هاست که درگیر مذاکرات تمدید قرارداد هستند. موکوکو در مصاحبه با (RDN) در مورد برنامه‌‌اش برای آینده خود، گفت:

می‌خواهم پیشرفت کنم اما بدون بازی کردن، امکانش وجود ندارد. من نمی‌خواهم پیشرفتم دوباره متوقف شود. فکر می‌کنم این امر طبیعی باشد زیرا چشم انداز آینده برای من اهمیت زیادی دارد. من اعتماد مربی به خود را دارم. ادین مانند یک پدر برای من است.

موکوکو در مورد ماندن در دورتموند و تمدید قراردادش، گفت: 

من در دورتموند خیلی احساس راحتی می‌کنم. محیطش را به خوبی می‌شناسم و دوستانم در آنجا هستند. من باشگاه را دوست دارم و هواداران نیز مرا دوست دارند، البته امیدوارم همین طور باشد. کسی نمی‌تواند از طرف آن‌ها چیزی بگوید. 

در یکی از کنفرانس‌های خبری تیم ملی آلمان که مانوئل نویر و موکوکو در آن حضور داشتند، کاپیتان باواریایی‌ها به شوخی به موکوکو گفت که به بایرن مونیخ بیاید اما گویا به نظر می‌رسد که این بازیکن در حال حاضر علاقه‌ای به پیوستن به بایرن مونیخ ندارد. موکوکو در این‌باره گفت:

من به مانوئل نویر گفتم که لازم نیست در این‌باره تلاش کند. (متقاعد کردنش برای پیوستن به بایرن مونیخ) من واقعا دوست دارم در  دورتموند بمانم و همه چیز در اینجا دارم.