سرمربی فرانسه گفت طبیعتا رابیو و اوپامکانو باید برای فینال در دسترس باشند و در این مورد توضیح داد اما در مورد بنزما حاضر به پاسخ نشد. 

کریم بنزما با بدشانسی به دلیل مصدومیت بازی های جام جهانی 2022 را از دست داد و پیش از آغاز تورنمنت، اردوی فرانسه را ترک کرد. حالا گفته می شود مهاجم رئال مادرید تقریبا از لحاظ بدنی آماده شده و احتمال دارد برای فینال دوباره به جمع خروس ها برگردد. همچنین پیش از بازی را مراکش، گفته شد اوپامکانو و رابیو بیمار شده اند و در دسترس نیستند. دیدیه دشان در پاسخ به بازگشت اوپامکانو و رابیو برای فینال گفت:

یک مربی باید با اطلاعاتی که در اختیار دارد، تصمیم بگیرد. همچنین باید با بازیکنان صحبت شود تا ببینیم چه احساسی دارند. شرایط هر بازیکن متفاوت است. اوپامکانو از بازی شنبه مقابل انگلیس بیمار شد. او سه شنبه در بخشی از تمرینات حاضر بود اما ببینید...من در زندگی اولم بازیکن فوتبال بوده ام. وقتی به این شدت تب دارید و بیمار هستید، با توجه به شدت بازی ها، حتی اگر در دسترس بود...کوناته فوق العاده بازی کرد. از این بابت مطمئن بودم. متاسفانه آدریان رابیو از سه شنبه بیمار شد. امروز ظهر حالش بهتر بود اما نه به اندازه ای که بتواند بازی کند. او در هتل ماند. 

بنابراین رابیو و اوپامکانو مقابل آرژانتین در دسترس خواهند بود؟ 

طبیعتا بله. اوپامکانو بله، رابیو اگر شرایط خوب پیش برود. هنوز 4 روز باقی مانده و او باید به فینال برسد. 

کینگزلی کومان؟

او هم امروز بعد از ظهر تب داشت. 

 از دیدیه دشان در مورد احتمال بازگشت بنزما برای فینال سوال شد و او پاسخ داد:

ترجیح می دهم سوال بعدی را جواب بدهم. 

در دوره مربیگری دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه، آنها به 3 فینال بزرگ رسیده اند: یورو 2016، جام جهانی 2018 و جام جهانی 2022. فرانسه با دشان در دو تورنمنت به فینال نرسیده است و در هر دوی آنها کریم بنزما بخشی از تیم بوده است: جام جهانی 2014 و یورو 2020