اولیور کان اینکه فوتبال مملو از پیام‌های سیاسی شود را خطرناک می‌داند

حرکت بازیکنان آلمانی در بازی مقابل ژاپن برای اعتراض به اینکه نتوانستند از دگرباشان جنسی حمایت کنند، بسیار حاشیه ساز شد و با حذف تیم ملی آلمان، اکنون انتقادات از آن‌ها به خاطر عدم توجه کافی به فوتبال افزایش یافته است.

طرفداری | به نقل از اشپورت آینس، حال اولیور کان که عضو شورای تشکیل شده از سوی فدراسیون فوتبال آلمان برای کمک به هانسی فلیک نیز هست، مانند کارل هاینتس رومنیگه به نوعی از این موضوع انتقاد کرده است. کان اعتقاد دارد با اینکه بازیکنان می‌توانند درباره مسائل سیاسی از تریبون خود استفاده کنند اما نباید پا را فراتر از نقش خود بگذارند. کان در این‌باره گفت:

سیاسی سازی که در حال حاضر در فوتبال رخ می‌دهد، روز به روز بیش‌تر می‌شود. این موضوع بازیکنان و خود فوتبال را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. فوتبال دیگر نمی‌تواند به همه چیز‌هایی که از خارج به آن وارد می‌شود، بپردازد.

  • بیش‌تر بخوانید: کارل هاینتس رومنیگه: سیاست، مشکلات سیاسی را حل می‌کند و این نباید به ورزش منتقل شود

کان در ادامه افزود: 

البته هیچ اشکالی ندارد که یک فوتبالیست بخواهد اظهار نظر سیاسی کند و ورزش می‌تواند راهی برای آن باشد. اما او نمی‌تواند وظایفی را بر عهده بگیرد که دیگران باید آن را انجام دهند تا اوضاع تغییر کند. در نهایت وظیفه اصلی فوتبال، برانگیختن احساسات، ایجاد ارتباطات و سرگرمی است. 

موضوع همکاری بایرن مونیخ با اسپانسر قطری خود، مدت‌هاست که جزو حواشی پیرامون این باشگاه است. هواداران بایرنی نمی‌خواهند که باشگاه‌شان بیش از این به همکاری با این اسپانسر ادامه دهد. به نقل از بیلد، با توجه به حواشی به وجود آمده در قطر برای تیم ملی آلمان، اکنون احتمال ادامه یافتن این همکاری نیز پایین است و بایرن مونیخ نیز از این موضوع دچار ضرر مالی خواهد شد. کان در این‌باره گفت: 

ما همیشه گفته‌ایم که پس از جام جهانی با شریک‌مان قطر ایرویز (Qatar Airways) صحبت خواهیم کرد و در این‌باره تصمیم گیری می‌کنیم. ما پروژه‌های خاصی را دنبال می‌کنیم و به روی پیشرفت در برخی زمینه‌‌ها کار می‌کنیم. همان طور که تیم زنان ما به قطر سفر کرد و مقابل دیگر تیم‌های زنان بازی کردند.