به گزارش "ورزش سه"، خالد سلمان، ستاره سابق تیم ملی قطر و آنالیزور برنامه شورا در شبکه الکاس، رضایت خود از جدایی فلیکس سانچز و عدم تمدید قرارداد او را اعلام کرد. جایی که این سرمربی اسپانیایی پس از پنج سال از هدایت قطر کنار رفت.

سلمان توضیح داد که جدایی سانچز در "زمان مناسب" اتفاق افتاد، به خصوص اینکه قطر با او، نتایج مفتضحانه ای را در جام جهانی 2022 کسب کرد و با سه شکست و تنها یک گل زده، از دور رقابت ها کنار رفت.

خالد سلمان در مصاحبه اختصاصی به الوطن گفت: تصمیم به جدایی سانچز یک کار کاملا منطقی و قابل انتظار بود. سال هایی که او در تیم ملی سپری کرد، کافی بود و بی شک از او تشکر می کنیم. او به اندازه توانایی هایی که در اختیار داشت، تلاش و کوشش کرد. قطعاً برخی از نکات منفی و اشتباهات در کارنامه او وجود دارد، به خصوص در جام جهانی که می شد بهتر و متفاوت ظاهر شد، اما اینگونه نشد.

او با اشاره به اینکه سانچز بخش بزرگی از مسئولیت این نتایج ضعیف در جام جهانی را بر عهده دارد، گفت: او در عواملی از جمله عدم آمادگی روحی و روانی مناسب بازیکنان برای مقابله با فشار مسابقات، چه در طول برگزاری جام جهانی و چه در زمان برگزاری اردوی طولانی مقصر است.

1766364

پیشکسوت فوتبال قطر گفت: کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود و با تمام معیارها یک معجزه بود و نباید ارزش این دستاورد تاریخی را دست کم بگیریم و من می گویم "خداوند به سانچز خیر بدهد" برای هر کاری که کرد، زیرا او از بهترین تیم های ملی قاره آسیا پیشی گرفت.

وی ادامه داد: تمدید قانون زندگی است و من معتقدم که رفتن سانچز ضروری بود زیرا سبک بازی تیم او برای همه مشخص شده بود و او نه تلاشی برای تغییر آن انجام داد و نه تجربه کافی برای این کار را داشت.

خالد سلمان افزود: تیم ملی در دوره پیش رو، به یک مربی باتجربه نیاز دارد که تیم را آماده کند، مطرح و معروف باشد و همه فشارها را تحمل کند. اینکه از تغییر و فلسفه جدید استفاده شود، یک پدیده سالم و رایج است. ما پایه های خوبی داریم و سرمربی جدید نیازی به شروع از صفر نخواهد داشت، زیرا مرحله پایه را با سانچز به پایان رساندیم. ما امیدوار بودیم که مکتب اسپانیایی با ژاوی ادامه پیدا کند، اما او ترجیح داد به بارسلونا برود.

1766470