میز تاریخ این بار به تولد حمید استیلی اختصاص دارد

حمیدرضا استیلی امروز 55 ساله خواهد شد، او متولد 20 دی ماه سال 1346 است، مردی که فوتبال را از تیم استقلال جنوب شروع کرد، در تیم پاس به اعتبار و شهرت رسید و در 22 سالگی پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.

به گزارش طرفداری، حمید استیلی 82 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و اگر در دوران علی پروین و در اوج فوتبالش و در بازیهای آسیایی 1994 که به ناحق از تیم ملی خط خورد کنار تیم ملی کشورمان بود، تعداد بازیهای ملی او به یکصد بازی هم می رسید.

استیلی پرتوان در میانه میدان چنان متعصب و دونده بود که انگار یک ریه اضافه در سینه داشت، او می دوید و می جنگید و به جز این 2 وجه برجسته می توانست پاس های خوبی بدهد و گلهای شایسته ای هم بزند. 

یکی از مهم ترین گلهای او در دوران فوتبالش گلی بود که در روز 31 خرداد ماه 1377 در بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر آمریکا با ضربه سر وارد دروازه آمریکایی ها کرد.

حمید استیلی سالها در تیم های مختلفی بازی کرد اما با پرسپولیس به فوتبالش خاتمه داد. بعد از پایان دوران فوتبال مربی شد و هدایت تیم هایی مثل شاهین بوشهر، پرسپولیس، راه آهن، ملوان و... را برعهده گرفت و در مقطعی هم سرمربی تیم ملی امید، مدیر تیم ملی امید و مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان شد.

خاطرات دلاوری یک مرد بزرگ در فوتبال ایران را مرور کرده و سالروز تولدش را به او تبریک می گوییم.