پس از این نیم فصل، مشخص نیست چه آینده‌ای در مونیخ در انتظار یان زومر است

به نظر می‌رسد انتقال یان زومر به بایرن مونیخ قطعی شده باشد و این باشگاه به زودی از خرید جدید خود رونمایی کند. 

طرفداری | یان زومر با اعلام رسمی بروسیا مونشن گلادباخ تمرینات این تیم را ترک کرده است. او از عصر روز گذشته وارد مونیخ شده تا معاینات پزشکی خود را پشت سر بگذارد. در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، زومر می‌تواند در آخرین جلسه تمرینی بایرن مونیخ پیش از بازی مقابل لایپزیش در روز جمعه حضور داشته باشد. 

 به احتمال بالا نیز در این بازی دروازه بان بایرن مونیخ خواهد بود. با این حال زومر تنها برای یک نیم فصل شماره 1 بایرن خواهد بود و آینده او پس از بازگشت مانوئل نویر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به گزارش بیلد، اگر مانوئل نویر در تابستان با آمادگی کامل به میادین بازگردد، برنامه بایرن مونیخ این است با یان زومر در مورد آینده‌اش صحبت کند. این گلر 33 ساله سوئیسی می‌تواند انتخاب کند در مونیخ بماند و با نویر رقابت کند یا با همان مبلغی که جذب شده به یک باشگاه دیگر فروخته شود.

 یان زومر با 8 میلیون یورو بعلاوه 1.5 میلیون که با بند‌های پاداش به دست خواهد آمد از گلادباخ به بایرن پیوسته است. از این 1.5 میلیون یورو، 1 میلیون برای قهرمانی بایرن در بوندسلیگا است. از مبلغ باقی مانده نیز 250,000 یورو برای قهرمانی دی اف بی پوکال و 250,000 برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است.