توماس توخل معتقد است صدا زدن نام آبراموویچ در طول یک دقیقه سکوت به احترام اوکراین کار درستی نبود و الان زمان چنین کاری نیست.

توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی پس از پیروزی 4-0 مقابل برنلی در کنفرانس خبری حاضر شد و در مورد این دیدار، ریس جیمز و کای هاورتس و حمایت هواداران از رومن آبراموویچ صحبت کرد. به گزارش طرفداری، توماس توخل در مورد این دیدار گفت:

گل اول به ما کمک کرد. در چنین بازی هایی که بسیار نزدیک دنبال می شود، مشخصاً زدن چنین گلی به شما اعتماد به نفس زیادی می دهد. در کل عملکرد خوبی داشتیم چون بازی در ترف مورد کار آسانی نیست. عملکرد تیمی خوبی داشتیم و بسیار باتمرکز بازی کردیم. این موضوع تصور من مبنی بر این که ما دائماً بهتر و بهتر می شویم را بهبود می بخشد. مستحق برد بودیم و نیمه دوم بسیار خوبی داشتیم. زمین فوق العاده خشک بود و به همین علت نمی شد به آسانی سریع بازی کرد. توپ مدام بین پاهای ما گیر می کرد. وقتی توپ های دوم را نبرید، ممکن است دچار مشکل شوید. هرگز مثبت اندیشی و اعتماد به نفسمان را از دست ندادیم. در نیمه دوم بهتر فضاها را پیدا کردیم و این کلید پیروزی ما بود.

در بین دو نیمه به بازیکنان چه گفتید؟

همه چیز خیلی آرام بود. به همه یادآوری کردیم که چه کاری می خواهیم انجام دهیم و باید چه قدم هایی برداریم. باید شرایط را برای خط دفاعی چهار نفره برنلی سخت تر می کردیم. گل اول باعث شد گره بازی باز شود و به ما باور و اعتماد به نفس داد. سپس حملات ما روان تر بود و ما قاطع تر بودیم. زمین خیلی خشک بود و ما مالکیت توپ زیادی داشتیم اما سرعت دادن به بازی دشوار بود.

آیا می توان جلوی مسائل خارج از زمین را گرفت؟

این کار ممکن است چون ما انجامش می دهیم. ما بازی فوق العاده ای در ومبلی داشتیم، سپس در لوتون بازی کردیم و با این که دو گل عقب بودیم، شرایط را تغییر دادیم و نتیجه را برگرداندیم. سه روز بعد اینجا مقابل برنلی بازی کردیم و می توان فهمید چه چیزی در انتظار است. باز هم ما قدمی که باید را برداشتیم. شخصیت زیادی از خود نشان دادیم.

بازگشت ریس جیمز؟

به محض این که او برگشت، سه بازی برای ما انجام داد. از همان بازی اول می شد فهمید که چه چیزی را از دست داده بودیم.

حمایت هواداران از رومن آبراموویچ و صدا زدن نام او در زمان یک دقیقه سکوت به احترام اوکراین؟

الان زمان انجام چنین کاری نیست. گوش کنید، اگر ما قرار باشد همبستگی نشان دهیم، این کار را می کنیم و باید همه با هم این کار را انجام دهیم. با هم زانو می زنیم و اگر فردی مهم از باشگاه ما یا باشگاه دیگری در کمال تاسف فوت کند، یک دقیقه به احترامش سکوت می کنیم. اکنون زمان ارسال پیامی برای دیگران نیست. این یک دقیقه سکوت برای نشان دادن احترام است. این کار را انجام می دهیم چون این همان چیزی است که ما به عنوان یک باشگاه هستیم. ما به عنوان یک باشگاه احترام قائلیم و نیاز داریم که هواداران به این یک دقیقه احترام بگذارند. در حال حاضر، ما این کار را برای اوکراین انجام می دهیم و نظر دومی در مورد وضعیت آن جا وجود ندارد. آن ها در تفکرات ما هستند و حمایت ما را دارند. باید به عنوان یک باشگاه در کنار هم باشیم. الان زمان مناسبی برای پیام های دیگر نیست.