گنجایش ورزشگاه فعلی چلسی ۴۱ هزار و ۸۳۷ نفر است و آن‌ها دیر یا زود مجبور خواهند بود که ورزشگاه بزرگ‌تری را برای پذیرایی از هواداران خود تدارک ببینند. 

هزینه بالای بازسازی ورزشگاه استمفوردبریج، کار واگذاری این باشگاه به مالکی جدید را سخت کرده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از تلگراف، در حال حاضر حداقل دو گروه سرمایه گذاری در حال ارزیابی خریدن باشگاه چلسی هستند ولی مخارج بالایی که ورزشگاه خانگی این تیم می‌طلبد، آن‌ها را عقب نگه داشته است. در حالی که مشتریان چلسی به فکر خریدن این باشگاه در ازای رقمی حدود ۲ میلیارد پوند هستند، ۱ میلیارد پوند هزینه دیگر برای بازسازی ورزشگاه استمفوردبریج آن‌ها را به تجدید نظر در این مورد وادار می‌کند. یک منبع آگاه در این خصوص به تلگراف گفته است:

مشکل چلسی، ورزشگاه تیم است. یک معامله ۲ میلیاردی، در اصل ۳ میلیارد آب می‌خورد چون بالاخره در یک مقطع باید استمفوردبریج را بازسازی کرد. 

رومن آبراموویچ که هفته گذشته از قصد خود برای فروش باشگاه پرده برداشت، پس از ناتوانی در تمدید ویزای خود در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت بیخیال پروژه احداث ورزشگاه جدیدی برای چلسی به قیمت ۵۰۰ میلیون پوند شود. چلسی مجوز لازم برای ساخت ورزشگاهی جدید در محل ورزشگاه فعلی خود را دریافت کرده است ولی چنین چیزی مستلزم این است که آن‌ها حداقل به مدت ۳ سال در ورزشگاه دیگری پذیرای مهمانان خود باشند. گفتنی است در حال حاضر حتی ظرفیت ورزشگاه خانگی وست هم و نیوکاسل نیز از استمفوردبریج بیشتر است و چنین چیزی روی درآمد باشگاه تاثیر مستقیم دارد.