قدرت علی کنی نخستین رییس فدراسیون فوتبال ایران است

قدرت علی کنی، اولین رییس فدراسیون فوتبال کشورمان بود، او از ابتدای عضویت فدراسیون فوتبال ایران در فیفا به عنوان اولین رییس فدراسیون فوتبال کشورمان منصوب شد.

به گزارش طرفداری، قدرت علی کنی از 12 اسفند ماه 1325 تا اوایل آبان ماه 1329 ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان را برعهده داشت، او 13 روز بعد از عضویت رسمی فدراسیون فوتبال ایران در فیفا مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفت، کنی عضو تیم کلوب تهران بود.

قدرت علی کنی در سال 1305 که فوتبال ایران اولین سفر برون مرزی خود را با حضور در قفقازیه تجربه کرد از بازیکنان آن تیم بود، او تحصیل کرده و دارای روابط عمومی بالا بود و به خاطر همین فن خطابه خوبی داشت و در سال 1306 در ملاقات اعضای تیم منتخب تهران با رییس وقت مجلس یعنی محمد تدین، او را مجاب کرد یک زمین اختصاصی برای فوتبال ایران تدارک ببیند.

دکتر قدرت علی کنی، عضو هیات موسس اولین انجمن روانشناسی در ایران و از اساتید خوب دانشگاه تهران بود، تاریخ تولد و مرگ او در سایت متوفیات هم به درستی روشن نیست اما گفته می شود او حدود سال 1278 شمسی به دنیا آمده و در روز 12 تیرماه سال 54 در 76 سالگی درگذشته است.

در دو دوره حضور کنی که اولی در سالهای 1325 تا 1329 و دومی از سال 1334 تا 1335 بود 2 مربی خارجی به نام های دان گیبل و ادموند مایوفسکی برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران آمدند.

در ضمن علی کنی اولین رییس کمیته ملی المپیک در ایران هم بود.