میز تاریخ امروز (دوشنبه 15 اسفند) طرفداری به تولد آندرانیک تیموریان اختصاص دارد

امروز روز تولد معتبرترین و مشهورترین مرد ارمنی تاریخ فوتبال کشورمان یعنی آندرانیک تیموریان است.

به گزارش طرفداری، آندرانیک با نام اصلی آندرانیک تیموتیان سامرانی در روز 15 اسفند ماه 1361 در تهران به دنیا آمد، فوتبال را در تیم جوانان استقلال و سپس تیم های عقاب تهران و ابومسلم پی گرفت و در تیم ابومسلم بود که ملی پوش شد.

او بعد از پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2006 و درخشش در این مسابقات با پیراهن شماره 14 تیم ملی فوتبال، به لیگ انگلستان رفت و پیراهن تیم های فوتبال بولتون، بارنزلی و فولام را به تن کرد. سپس به لیگ ایران برگشت و پیراهن تیم های استقلال و تراکتور را بر تن کرد. مدتی در لیگ قطر با پیراهن تیم های الخریطیات و ام صلال حاضر شد و در پایان دوران فوتبالش پیراهن تیم های سایپا، نفت تهران، گسترش فولاد و ماشین سازی را بر تن داشت.

آندرانیک تیموریان 101 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و 9 گل ملی زد، او تنها بازیکن ارمنی تاریخ فوتبال ملی بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورمان را هم به بازو بست، تیموریان با حضور در 2 جام جهانی 2006 و 2014 جزو بهترین مردان تاریخ فوتبال ملی است. قطعا اگر بخواهیم 30 بازیکن برتر از تاریخ فوتبال ملی کشورمان گزینش کنیم نام آندو را هم در فهرست می آوریم.