علی پروین در روز بیست و دوم اسفند ماه از فوتبال ملی خداحافظی کرد

در روز 22 اسفند ماه سال 1358 تیم ملی کشورمان با برد 4-0 برابر تیم ملی سنگاپور به مرحله نهایی مسابقات المپیک 1980 مسکو صعود کرد.

به گزارش طرفداری، در این روز برای آخرین بار در فوتبال ملی، علی پروین پیراهن تیم ایران را بر تن و بعد از این بازی هم از عرصه فوتبال ملی کناره گیری کرد و سالهای درخشش خود در تیم ملی را به خاطره ها سپرد.

علی پروین از سال 49 تا سال 58 در همه بازیهای تیم ملی به جز یک دوره (به دلیل مصدومیت کوتاه مدت) حضور داشت و در این مدت رکورددار فوتبال ملی کشورمان هم شد، قبلا رکورد او را 82 بازی ملی عنوان می کردند اما بعدها با اصلاح رسمی این تعداد بازی، بازیهای ملی علی پروین به 73 بازی رسید.

در 22 اسفند ماه 1358 تیم ملی کشورمان به المپیک 1980 صعود کرد اما تیم ملی ایران در این مسابقات حضور پیدا نکرد، سیاست خارجی کشورمان در این عرصه تصمیم گیرنده حضور یا غیبت کاروان ورزش ایران در مسابقات المپیک بود و مسئولان تصمیم گیرنده هم از حضور کشورمان در مسابقات المپیک خودداری کردند، ایران مسابقات المپیک را به علت تحریم به این شکل از دست داد.

علی پروین تا هشت سال بعد از خداحافظی از بازی های ملی هم در فوتبال باشگاهی باقی ماند و در بالاترین سطح به فوتبالش ادامه داد.

 

بیشتر بخوانید: