اسماعیل حلالی یکی از با سابقه ترین بازیکنان تاریخ دربی پایتخت به حساب می‌آید. این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، ۱۳ بار در دربی به میدان رفت و فقط یک شکست را تجربه کرد. با حلالی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم و البته کمی‌هم خاطره بازی کردیم. صحبت‌های حلالی را در ادامه می‌خوانید.

شرایط پرسپولیس را در آستانه دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم اوضاع پرسپولیس خوب است و بچه‌ها آماده هستند تا یک نمایش خوب مقابل استقلال داشته باشند. درست است که پرسپولیس ۳ امتیاز خیلی مهم را در آبادان از دست داد ولی این بازی بهترین نمایش پرسپولیس در این فصل بود و به لحاظ فنی تیم ما فوق العاده کار کرد. اگر بدشانسی نبود، پرسپولیس می‌توانست به ۳ امتیاز هم برسد و الان فاصله با صدر ۳ امتیاز بود. با این حال برای دربی پرسپولیس فقط برد می‌خواهد و باید متفاوت با دربی‌های گذشته و به خصوص دربی نیم فصل اول بازی کند. تساوی یا شکست می‌تواند کاملا پرسپولیس را از قهرمانی دور کند، به همین خاطر پرسپولیس به طور حتم برای بردن بازی خواهد کرد.

به نظر شما بازی پرگلی را شاهد خواهیم بود؟

من فکر نمی‌کنم اینچنین شود، ولی به نظرم بازی کاملا درگیرانه و پرفشار خواهد بود. استقلال در کارهای دفاعی عملکرد خوبی داشته و در دربی هم می‌آید تا ابتدا بازی پرسپولیس را خراب کند و اجازه بازیسازی را از تیم ما بگیرد. امیدوارم پرسپولیس یک بازی با برنامه را انجام دهد و با آرامش کامل و تلاش زیاد بتواند بازی خود را به حریف دیکته کند و ۳ امتیاز را بگیرد.

یکی از ابهامات ترکیب پرسپولیس مربوط به درون دروازه است. شما کدام گلر را برای دربی ترجیح می‌دهید؟

از نظر من هیچ فرقی نمی‌کند که کدام گلر درون دروازه قرار بگیرد. من اعتقاد دارم کلا در دربی توپ زیادی روی دروازه ما نخواهد آمد و هم لک و هم گوهری می‌توانند در این دیدار به میدان بروند.

عملکرد شیرزد تمیروف را در این دو بازی اخیر چطور دیدید؟

فوق العاده بود. واقعا بازیکن خوبی است و من را سورپرایز کرد. هم دوندگی زیادی دارد و هم شوت زن است. مدافعان را به خوبی پرس می‌کند و از نظر من خیلی به کار پرسپولیس می‌آید.

رضاییان را در چند بازی اخیر چطور دیدید؟

رامین از وقتی آمده سمت راست پرسپولیس خیلی فعال و پرتحرک کار می‌کند. رامین بازیکن بزرگ و با تجربه ای است و به نظرم می‌تواند در دربی تاثیر زیادی داشته باشد.

شما در دربی‌های زیادی بازی کردید. بهترین خاطره شما از دربی مربوط به کدام بازی است.؟

من ۱۳ بار در دربی بازی کردم و فقط یک بار شکست خوردم.در آن بازی که باختیم من بهترین بازی خودم را در تمام دربی‌ها انجام دادم. همان بازی که یک بر صفر و با تک گل علیرضا اکبرپور باختیم، به راحتی می‌توانستیم استقلال را ببریم و حتی دو بار به تیر زدیم. از آن بازی خاطره خوبی ندارم ولی خیلی خوب بازی کردم. اولین دربی من روز خداحافظی فرشاد پیوس بود که با ۳ گل استقلال را بردیم. به جرات می‌گویم در آن بازی باید استقلال را ۶ تایی می‌کردیم ولی با بدشانسی فقط ۳ گل زدیم. کلا همه دربی‌ها پر از خاطرات تلخ و شیرین بود ولی خوشحالم برای من خاطرات شیرینش به مراتب بیشتر بود و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

شما در آن بازی جنجالی دی ۷۹ هم حضور داشتید. از آن بازی برایمان بگویید.

با قاطعیت می‌گویم که آن بازی به لحاظ فنی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ دربی است. دو تیم فوتبال بسیار خوبی را بازی کردند ولی ما واقعا تیم برتر زمین بودیم. اگر بازی وارد دعوا و حاشیه نمی‌شد ما تیم برنده بودیم. در مورد درگیری‌ها هم باید بگویم که من فقط در حال جدا کردن بازیکنان بودم و اصلا وارد درگیری‌ها نشدم. بعد از بازی هم که ۴ تن از بچه‌ها را به بازداشتگاه بردند، من هم با آن‌ها  رفتم تا تنها نمانند. حمید استیلی و پایان رافت از تیم ما و محمد نوازی و پرویز برومند از استقلال آن شب به بازداشتگاه رفتند و من هم به خاطر رفاقت با آن‌ها رفتم ولی بعد از دادن تعهد آزاد شدند و قائله ختم به خیر شد.

یکی دیگر از دربی‌های معروفی که شما در آن حضور داشتید و البته اخراج هم شدید، آن بازی بود که پرسپولیس ۹ نفره شد. آیا واقعا کسی توصیه کرد که استقلال بازی را شل بگیرد و یا به دروازه شما نزدیک شود؟

این حرف‌ها فقط به خاطر ضعفشان است. با قاطعیت می‌گویم که این صحبت‌ها کلا دروغ است. در آن بازی ما ۹ نفر بودیم ولی بچه‌ها به اندازه ۲۰ نفر دوندگی داشتند تا بازی را نبازیم. همین فرهاد مجیدی که سرمربی فعلی استقلال است، در دقایق پایانی آن بازی تک به تک خراب کرد. ما خودمان ۲ بار به تیر دروازه استقلال زدیم. به جرات می‌گویم استقلال تا صبح هم نمی‌توانست به ما گل بزند و اگر ۳۰ ساعت دیگر هم بازی ادامه داشت، بچه‌ها اجازه گلزنی را نمی‌دادند. اخراج من هم در آن بازی قصه جالبی دارد. خدا نادر محمدخانی که کاپیتان ما بود را حفظ کند. نادر از ۳ روز قبل ازبازی استوکی که همسرش از انگلیس برای او فرستاده بود را به من نشان می‌داد و می‌گفت این استوک باید در پای بازیکنان استقلال برود. استوک نادر هم به نوعی بود که پیچ‌های بلندی داشت و نادر هم با انبردست روز قبل از بازی آن را سفت می‌کرد. من هم خب با دیدن این صحنه‌ها آن هم از کاپیتان تیم، تحریک شدم و باعث شد چند دقیقه بعد از اخراج نادر من هم خطای شدیدی انجام دهم و از بازی اخراج شوم. این صحنه هم جزو خاطرات تلخ من از دربی است ولی دم بچه‌ها گرم با غیرت بازی کردند و اجازه گلزنی به استقلال را ندادند.