حالا که بازار تیم های منتخب داغ است، این هم یک تیم منتخب فانتزی از جامداران...

در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بازیکنان زیادی هستند که حداقل 3 بار لیگ برتر را فتح کرده اند.

به گزارش طرفداری، از جمع مردانی که بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ برتر را دارند می توان تیم منتخبی تشکیل داد و بر اساس اولویت تعداد قهرمانی و سپس ضریب تاثیر گذاری در عملکرد قهرمانی در تیم ها، تیم منتخب زیر را گزینش کرد.

دروازه بان: علیرضا بیرانوند (قهرمانی با پرسپولیس)، مهدی رحمتی (قهرمانی با استقلال و سپاهان)، رادوشوویچ (قهرمانی با پرسپولیس) و رحمان احمدی (قهرمانی با سایپا و سپاهان)

مدافعان: سیدجلال حسینی از پرسپولیس، سایپا و سپاهان، هادی عقیلی از سایپا و سپاهان، خسرو حیدری از استقلال، پاس و سپاهان، امیرحسین صادقی از استقلال، محسن بنگر از سپاهان، محمد انصاری از پرسپولیس، هاشم بیک زاده از استقلال و سپاهان، شجاع خلیل زاده از پرسپولیس و سپاهان

خط میانی: کمال کامیابی نیا از پرسپولیس، وحید امیری از پرسپولیس، محرم نویدکیا از سپاهان، امید عالیشاه از پرسپولیس، سیامک نعمتی از پرسپولیس، فرشاد احمدزاده از پرسپولیس، مهدی ترابی از پرسپولیس، محسن مسلمان از پرسپولیس، علیرضا نیکبخت از استقلال و پرسپولیس، احمد نوراللهی از پرسپولیس، محسن ربیع خواه از پرسپولیس، حسین پاپی از سپاهان

خط حمله: رضا عنایتی از استقلال و سپاهان، علی علیپور از پرسپولیس، آرش برهانی از استقلال و پاس

بهترین بازیکن: سیدجلال حسینی 5 قهرمانی با پرسپولیس، 3 قهرمانی با سپاهان و یک قهرمانی با سایپا

  • در این تیم نفراتی هستند که حداقل 3 بار در لیگ برتر فوتبال ایران عنوان قهرمانی را داشته اند.
  • نام سیدجلال حسینی با قهرمانی مترادف شده است. این بازیکن در 19 دوره بازی در لیگ برتر به 9 قهرمانی دست یافت. نام این بازیکن در هر رکوردی که به جام مرتبط است به چشم می خورد. حسینی نه تنها با 9 قهرمانی رکورددار است بلکه با قهرمانی با 3 تیم مختلف از این نظر هم صاحب رکورد است (البته خسرو حیدری هم با سه تیم قهرمان شده ولی تعداد قهرمانی هایش با سیدجلال قابل قیاس نیست) و با 5 قهرمانی با پرسپولیس جزو رکوردداران بیشترین قهرمانی با یک تیم است. این بازیکن مسن‌ترین بازیکن قهرمان ادوار لیگ هم هست.
  • محرم نویدکیا تا قبل از آغاز سال‌های پرافتخار پرسپولیس با 5 قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر بود. این بازیکن در هر 5 قهرمانی سپاهان در لیگ‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم همراه این تیم بوده است. با قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس، سیدجلال حسینی از این بازیکن عبور کرد و کمال کامیابی‌نیا و بوژیدار رادوشوویچ با 5 قهرمانی کنار این بازیکن قرار گرفتند.
  • لیست بازیکنان با 4 قهرمانی، فهرست طولانی است. علی علیپور، احمد نوراللهی، علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، محمد انصاری، وحید امیری، امید عالیشاه و سیامک نعمتی 4 قهرمانی با پرسپولیس کسب کردند. شجاع خلیل‌زاده 3 قهرمانی با پرسپولیس و یک قهرمانی با سپاهان به دست آورده است. حسین پاپی با 4 قهرمانی با سپاهان دیگر بازیکن پرافتخار لیگ است. هاشم بیک‌زاده و مهدی رحمتی 2 قهرمانی با سپاهان و 2 قهرمانی با استقلال را جشن گرفته‌اند. رحمان احمدی دیگر دروازه‌بان پرافتخار لیگ است که 3 بار با سپاهان قهرمان شده و یک قهرمانی هم با سایپا دارد.

و اما تیم منتخب 11 نفره جام داران فوتبال ایران به شرح زیر است:

  • دروازه بان: سیدمهدی رحمتی (علیرضا بیرانوند و رحمان احمدی هم مثل رحمتی 4 قهرمانی دارند اما رحمتی به دلیل تعداد بازی بالاتر دست بالا را دارد، بیرانوند در یکی از 4 قهرمانی اش با پرسپولیس تا پایان فصل در این تیم نبود و رحمان احمدی در دو قهرمانی تیمش گلر اول نبود)
  • مدافعان: خسرو حیدری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و هاشم بیک زاده
  • هافبک ها: محرم نویدکیا، کمال کامیابی نیا و وحید امیری
  • مهاجمان: رضا عنایتی، علی علیپور و آرش برهانی