به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر امشب استقلال از ساعت 19:30 در استادیوم آزادی میزبان تیم هوادار خواهد بود و با توجه به پیروزی پرسپولیس در بازی شب گذشته در برابر مس کرمان برای ماندن در کورس قهرمانی چاره ای جزء برد ندارد. کوین یامگا و رافائل سیلوا دو بازیکنی هستند که با دریافت اخطار در بازی قبلی در برابر آلومینیوم اراک شانس همراهی آبی ها در این بازی را از دست دادند. کوین یامگا پنالتی زن اول استقلال بشمار می رود. بازیکنی که ضریب گلزنی او در ضربات پنالتی بالای 99 درصد است و هوادار استقلال کمتر به یاد دارد او این موقعیت را تبدیل به گل نکرده باشد. اوج هنر او در بازی با گل گهر بود که پنالتی اعلام شده را روی رضا میرزایی را تبدیل به گل کرد، با اینکه داور چند بار دستور به تکرار ضربه داده بود.

در غیاب کوین یامگا استقلال در صورتی که در بازی با هوادار صاحب ضربه پنالتی شود، چه کسی آنرا می زند؟ پیش از این در مصاف با نفت مسجد سلیمان و در غیاب یامگا که تعویض شده بود، مهدی قایدی پشت ضربه ایستاد تا در این بازی هت تریک کند اما ضربه او توسط دروازه بان نفت مسجد سلیمان مهار شد. به نظر اگر در بازی امشب استقلال صاحب ضربه پنالتی شود، بهترین گلزن آبی ها پشت ضربه قرار نخواهد گرفت و شاید این ماموریت به یکی از هافبک های استقلال محول شود. هافبک هایی چون سعید مهری، آرش رضاوند، روزبه چشمی و یا یک بازیکن دیگر. شاید هم پنالتی استقلال را یک مدافع بزند.

مصاف رفت دو تیم با ضربه محمد محبی روی پاس امیر ارسلان مطهری یک بر صفر به سود تیم استقلال به پایان رسیده بود. این بازی در حالی برگزار می شود که استقلال در 10 بازی دور برگشت 8 بازی را با پیروزی و یک بازی را با تساوی (نساجی یک – استقلال یک ) و یک بازی را با شکست (سپاهان 2 – استقلال یک) پشت سر گذاشته است و با 21 گل زده معدل گل زده استقلال در بازی های دور برگشت 2.1 است. در حالی که معدل گل زده استقلال در بازی های دور رفت 1 بود. نکته جالب دیگر در مورد استقلال اینکه آبی ها هیچ یک از بازی های دور برگشت را بدون گل زده به پایان نبرده اند. حتی در دو مسابقه ای که پیروز نشدند.