به گزارش "ورزش سه"، باشگاه لایپزیش دو بازیکن جوان را روز پنجشنبه به دلیل توهین‌های نژادپرستانه اخراج کرد. بر اساس اطلاعات نشریه بیلد، گفته می‌شود که این دو بازیکن در گذشته نظرات تحقیر آمیزی درباره بازیکنان تیم‌شان با مذاهب مختلف داشته‌اند.

در جریان این هفته آن‌ها ال‌شادای بیتشیابو را که در زیر 19 سال تمرین می‌کند، مورد تمسخر قرار دادند. گفته می‌شود که اظهارات غیرانسانی آن‌ها که عمدتاً درمورد رنگ پوست این بازیکن فرانسوی بود به گوش مدیران باشگاه رسید.

1983410

بر اساس تحقیقات بیلد، چندین بازیکن زیر 19 سال این اتفاقات را به مدیران باشگاه گزارش کرده‌اند. مانوئل باوم، مدیر آکادمی لایپزیش، بلافاصله وارد عمل شده و این دو بازیکن را ظرف یک روز از کمپ اخراج کرد.

هنگامی که بیلد از لایپزیش در این باره سوال کرد، آن‌ها پاسخ دادند: "لایپزیش دو بازیکن از تیم زیر 19 ساله‌ها را فورا اخراج کرده است. این دو بازیکن به وضوح در مورد بازیکنان دیگر اظهارات نژادپرستانه داشته‌اند و بنابراین رفتاری بسیار غیرورزشی و غیرقابل قبول داشتند. پس از تایید این اتفاقات، بلافاصله مدیریت ورزشی اخراجشان را اعلام کرد. لایپزیش قاطعانه با اقدامات نژادپرستانه، ضد قانون اساسی و سایر رفتارهای تبعیض آمیز یا غیرانسانی مخالف است و به اصل فرپلی، مبارزه با نژادپرستی و حمایت از ادغام جوانان خارجی به خصوص در ورزش و جامعه پایبند است."