پرسپولیس بازی سوپرجام را با نتیجه یک بر صفر به فولاد خوزستان واگذار کرد تا هواداران و پیشکسوتان این تیم نسبت به آینده نگران شوند. یکی از این پیشکسوتان فرشاد پیوس است. آقای گل سابق فوتبال ایران و پرسپولیس معتقد است سرحال نبودن بازیکنان این تیم به ناهماهنگی‌های مدیریتی و وعده و وعیدهایی برمی‌گردد که دوستان از ابتدای فصل داده و روحیه تیم را به هم ریخته‌اند.

فرشاد پیوس همچنین صحبت‌های دیگری هم مطرح کرد که در زیر می‌خوانید.

اولین سؤال ما طبعا درخصوص سوپرجام است. نظرتان چیست؟

مشخص بود که تیم سرحال و شاداب نیست. بچه‌ها اصلا و ابدا در حد خودشان ظاهر نشدند و بازی خوبی نبود. فولاد خوزستان نیمه اول بهتر بازی کرد اما این تیم هم درنیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت. این بازی واقعا اعصاب همه ما را خراب کرد.

آقای پیوس چرا پرسپولیس سرحال و شاداب نبود؟

آقای درویش دوست خوب ماست اما باید پیگیر این ماجرا باشد. ناهماهنگی‌های مدیریتی و وعده‌های بیهوده از اول فصل با روان این تیم و بچه‌ها بازی کرده است. متأسفانه مشکلات مدیریتی از اول فصل وجود داشته و هر روز هم یک پرونده جدید رو می‌شود!

 مثل شکایت علیرضا بیرانوند؟!

هر روز یک داستان جدید پیش می‌آید. گابریل کالدرون پنجره را می‌بندد، سپس با زحمت طلب او پرداخت و پنجره نقل و انتقالات باز می‌شود که شکایت اوساگونا از راه می‌رسد. پول اوساگونا پرداخت می‌شود که حالا بیرانوند و شک نکنید پول بیرانوند هم پرداخت شود دوباره یک شکایت دیگر رو خواهد شد.

 به راستی چرا؟

فقط و فقط سوء مدیریت! دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. مربی یا بازیکن خارجی وقتی می‌خواهند از ایران بروند باید با تسویه حساب بروند. همه مدیران ما هم می‌دانند طرف می‌رود فیفا شکایت می‌کند، پولش و غرامت آن را می‌گیرد اما باز دوستان با خودشان می‌گویند عیبی ندارد! چند ماه هم طلب طرف را نمی‌دهیم حالا تا زمانی هم که او بخواهد شکایت کند مدیر بدبخت بعدی می‌آید و آن را پُر می‌کند. این تفکرات غیر حرفه ای و سوء مدیریت آسیب‌های جدی به پرسپولیس زده است.

 برانکو هم که ۷ جام برای پرسپولیس گرفت در نهایت با شکایت و شکایت کشی به پولش رسید!

درست است! این حکایت همه مدیران ماست. تازه برانکو خیلی هم با ما کنار آمد. پولش را شنیدم از طریق بانک عمان واریز کردند درحالی که کالدرون قبول نکرد در ترکیه پولش را بگیرد، بانکی در کشور سوئیس را معرفی کرد که پول پرسپولیس نزدیک بود بلوکه شود و... خلاصه آن که یک کار ساده را داخل ایران انجام نمی‌دهند تا کار به اینجا کشیده شود.

دوست دارم برای حمایت از یحیی و شاگردانش سر تمرین بروم/ بازیکن پرسپولیس آن صحنه را فراموش کند

 اعتصاب کردن بازیکنان و استعفای یحیی گل محمدی چقدر روی این شکست تأثیرگذار بود؟

قطعا تأثیرگذار بوده است اما شما اگر دستمزد یا حقوق خودتان را نگیرید بعد از چند ماه وعده و وعید شنیدن چه کار می‌کنید؟ چه واکنشی نشان می‌دهید؟ به هر حال ممکن است دست از کار بکشید، اعتصاب کنید یا استعفا بدهید دیگر! این بچه‌ها هم کارد به استخوانشان رسید. من اعتصاب را تأیید نمی‌کنم ولی حق و حقوق خود را می‌خواستند و ...

با یحیی گل محمدی این مدت صحبت کردید؟

نه ولی خیلی دوست دارم برای حمایت از یحیی گل محمدی و بچه‌ها سر تمرین پرسپولیس بروم.

 واقعا؟

اگر شرایط مهیا باشد بله، بدم نمی‌آید بچه‌ها را از نزدیک ببینم و صحبتی با آنها داشته باشم. این تیم هنوز هم در ایران بهترین است و می‌تواند باز قهرمان شود. سوپرجام تمام شد و رفت و باید به فکر آینده بود.

 خبر دارید یحیی گل محمدی مهدی شیری و احتمالا حامد پاکدل را در لیست مازاد گذاشته است؟

من در جریان نیستم اما به هر حال سرمربی تیم تصمیم نهایی را می‌گیرد. یحیی گل محمدی بهتر از هر کسی شرایط تیمش را می‌داند و برهمین اساس هم شاید تصمیماتی بگیرد که باید دید نتیجه اش چه می‌شود.

 چرا مهدی عبدی آن توپ تک به تک را خراب کرد؟ شاید اگر آن توپ تبدیل به گل می‌شد سرنوشت سوپرجام هم تغییر می‌کرد. این طور نیست؟

شاید مهدی می‌توانست زودتر به توپ ضربه بزند. دروازه بان هم از دروازه خارج شده بود و توپ تبدیل به گل می‌شد اما به هر حال فوتبال همین است. قرار نیست همه توپ‌ها تبدیل به گل شود وگرنه بسکتبال می‌شد! البته مهدی عبدی مهاجم مستعد و چارچوب شناسی است و باید این صحنه را فراموش کرده و به فکر بازی با نساجی باشد.

 به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی مازندران را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

نساجی تیم سختکوشی است و پرسپولیس محکوم به برد است. بچه‌ها باید سوپرجام را فراموش کرده و انشالله از همین بازی نساجی برای قهرمانی در لیگ برتر استارت بزنند. من فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل در این بازی برنده شود.