به گزارش "ورزش سه"، بعد از حمله روسیه به اوکراین، فدراسیون فوتبال این کشور از بازی‌های یوفا و فیفا خارج شده و در بحران عجیبی قرار گرفته است. روسیه در این مدت حتی امکان برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های موردنظر خود را هم نداشته و حالا امیدوار است در فیفادی مارس، با دو تیم قدرتمند آسیایی دیدار کند.

الکساندر آلایف، رییس لیگ برتر روسیه و نایب رییس فدراسیون فوتبال روسیه، ابراز امیدواری کرده که در ماه مارس (فروردین) دو دیدار دوستانه مقابل ایران و عراق برگزار شود.

او همچنین پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد: «مذاکرات با ایران و مکاتبات با عراق ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم دو بازی دوستانه را برگزار کنیم.» این در حالی است که روزنامه صباح خبر داد فدراسیون فوتبال عراق از روسیه برای برگزاری بازی دوستانه در بغداد دعوت کرده است.

باتوجه به دیدار دوستانه احتمالی ایران و عراق، تقابل این سه تیم به نوعی تورنمنت سه‌جانبه در فروردین ماه خواهد بود که باید دید به میزبانی کدام کشور برگزار خواهد شد.

اخیرا تیم زنیت سن‌پترزبورگ برای دیدار دوستانه با سپاهان ایران راهی اصفهان شده بود و حالا در صورتی که تیم ملی روسیه با ایران دیدار کند، دومین بازی دوستانه در سه ماه اخیر بین فوتبال این دو کشور خواهد بود.