به گزارش "ورزش سه"، قضیه کورتوا همچنان در رسانه‌های بلژیکی داغ دنبال می‌شود. تیم ملی بلژیک در چند روز گذشته با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده و ترک اردوی این تیم توسط کورتوا باعث شده که تنش زیادی در این تیم ایجاد شود. 

1888954

تدسکو در جریان بازی برابر اتریش تصمیم گرفت که در غیاب کوین دی‌بروینه، بازوبند کاپیتانی را به روملو لوکاکو بدهد و این موضوع باعث عصبانیت و ناراحتی کورتوا شد که کاپیتانی را حق خودش می‌دانست. بسیاری از رسانه‌های اروپایی تاکید کرده بودند که ترک اردوی تیم ملی بلژیک توسط این بازیکن به همین دلیل بوده و سرمربی این تیم هم روایتی مشابه را مطرح کرد. 

تدسکو در مورد جنجال به وجود آمده در مورد بازوبند کاپیتانی گفته بود: «ما باهم تصمیم گرفتیم لوکاکو مقابل اتریش و کورتوا مقابل استونی کاپیتان باشد. این تصمیم برای همه خوب بود. بعد از بازی اما تیبو نزد من آمد گفت که می‌خواهد اردو را ترک کند چرا که به شدت ناامید و ناراحت است. من شوکه شدم و ابتدا سعی کردم از او به گونه‌ای که شایسته است تقدیر کنم. من کورتوا را به عنوان یک دروازه‌بان خوب و یک انسان دوست دارم.»

1889161

در واکنش به این تنش، فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرد که در کنار مربی ایتالیایی-آلمانی خواهد ماند. مدیران فدراسیون قاطعانه از تدسکو حمایت می‌کنند و در عین حال سعی خواهند کرد تا با گفت‌وگو این مشکل را پایان دهند. در فدراسیون معتقدند با گذشت زمان این مشکل برطرف خواهد شد.

1851382

موضع فدراسیون این است که همه چیز را به دست تدسکو بسپارد. آنها معتقدند وقفه بازی‌های ملی ماه سپتامبر زمان خوبی است که این موضوع بررسی شود. بلژیک نمی‌خواهد تیبو کورتوا را از دست بدهد و از سوی دیگر اختیار تام نیز به تدسکو داده است. در دوران حضور روبرتو مارتینس در تیم ملی بلژیک نیز اتفاق مشابهی رخ داده بود که دوستانه حل شد.