فرشاد پیوس مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حضورش در محل تمرین پرسپولیس و صحبت‌هایی که با یحیی گل محمدی و بازیکنان این تیم انجام داد، همچنین دیدار پیش روی این تیم مقابل نساجی مازندران اظهاراتی را مطرح کرد.

چه شد که به محل تمرین پرسپولیس رفتید؟

خوب است آدم در روزهای باخت و شکست به تیم محبوبش سر بزند و حال و احوال دوستانش را جویا شود. زمانی که تیم برنده شده همه دور و بر تیم هستند و من ترجیح دادم در این شرایط بروم و حمایتم را از تیم اعلام کنم. اتفاقاً برای بازیکنان هم دقایقی صحبت کردم.

چه صحبتی با بازیکنان کردید؟

به آنها گفتم که فوتبال به همین یک بازی(شکست از فولاد در سوپر جام) ختم نمی شود. درست است که شما پول تان نگرفته اید ولی با غیرت و تعصبی که دارید تا اینجا عالی کار کردید و در رده دوم جدول هستید. به آنها گفتم که مردم این غیرت و تعصب شما را قدر می دانند و شک نکنید که در ادامه باز هم نتایج خوبی کسب خواهید کرد. گفتم مطمئنم که اگر این مشکلات نبود الان با قدرت در صدر جدول بودید ولی باز هم تا اینجا خوب کار کردید. به آنها گفتم منِ فرشاد پیوس به شخصه از شما تشکر می کنم که تا این حد و در چنین شرایطی توانسته‌اید نتایج خوبی بگیرید. یک خاطره هم برایشان تعریف کردم.

چه خاطره‌ای؟

به آن‌ها گفتم در همین زمین نفت تهرانسر که شما امروز دارید در آن تمرین می‌کنید من به همراه علی پروین در سال ۶۳ بازی کردم. گفتم که فکر می کنم همین ایام و یا دی ماه آن سال بود که شاید خیلی از شما حتی به دنیا نیامده بودید. تیم نفت هم دروازه‌بانش منصور رشیدی بود. ما(پرسپولیس) یک بر صفر آنها را بردیم و گل را هم من زدم. بعد از تمرین هم رفتم و با یحیی صحبت کردم و به او گفتم که می دانم شرایط سختی دارید.

به تمرین رفتم چون در روز شکست باید کنار پرسپولیس باشیم/ تعدای از شاگردان یحیی را نشناختم

گل‌محمدی با شما صحبتی نکرد؟

اتفاقاً خیلی از وضعیت تیم ناراحت بود. می گفت نتوانسته بازیکنان مورد نظرش را جذب کند که حق هم داشت. چند تن از بازیکنان تیم هم مصدوم شده‌اند. عالیشاه و نعمتی هم در تمرین نبودند. باورتان نمی‌شود ولی من خیلی از بچه‌های تیم را نمی‌شناختم و وقتی آنها را معرفی کردند تازه فهمیدم کدام نفرات هستند.

بازی با نساجی به طور پیش بینی می کنید؟

قطعا بازی سختی است. نساجی توانست چهار پنج بازیکن جدید جذب کند ولی پرسپولیس یارگیری خوبی نداشت اما با این حال روحیه کلی تیم خوب بود و به همه آنها گفتم که انشاالله می‌روید و نساجی را شکست می دهید. حتما هم همینطور است. چون سپاهان هم بازی اش را برده و به سه امتیازی ما رسیده و باید فاصله تیم را با رقیب اصفهانی حفظ کنیم و از طرفی به صدر جدول هم نزدیک تر شویم.